Gå til innhold

Skal denne hodepinen var hele svangerskapet??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir helt seriøst gal snart...!!

Holder på å fly på beggen her,vet ikke hva jeg skal gjøre.

Har hatt sånn intens hodepine i 11 uker nå,men 2-3 migrene anfall hver uke.Hjelper ikke med paracet og legen hadde ikke noen tips.

Orker ikke det her mer ass...skal aldri gå gravid igjen!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann, da jeg gikk gravid sist gang fikk jeg svangerskaps migrene,hadde anfall 2-3 ganger i uken..Etter råd fra min gynekolog som hadde klarert det med nevrolog tok jeg pinex forte hver gang jeg fikk anfall, pillene tok ikke all smerten,men da ble den til å holde ut.Snakk med legen din å hør om du ikke kan få noe sterkere enn paracet.

Skrevet

Jeg slet veldig med hodepine forrige svangerskap..Sov mye da det hjalp...Men med migrene så hjelper kanskje ikke det så mye..

Hvordan er blodtrykket ditt og urinen din? noe hevelse? Fine?

Rart...Men kan du ikke bli sendt videre til en fødselslege eller noe som vet litt mer?

Hmmm...Håper det snart gir seg, for din del..Ikke godt nei...

Klem

Skrevet

Han ville ikke gi meg noe.

Tenkte å høre om JM hadde noen råd,men skal ikke dit før 8.feb...

Skrevet

Jada,det hjelper å sove,men det er ikke så praktisk når jeg egentlig skulle vært på skolen...

Vært borte 4 av 8 dager alt.

Legen vill eikke ha meg til svangerskapskontroll før i uke 13,så jeg vet ikke.

Skrevet

Drikker du nok?? Jeg får en sinnsyk hodepine av for lite væske...når man er gravid øker væskebehovet, men ikke alle husker på og få i seg nok væske...

Skrevet

Drikker for lite men mer enn før jeg ble gravid.

Har hatt det siden noen dager etter spraystart.

Skrevet

Nå har jeg funnet en osteopat/fysioterapaut i oslo som ikke er så dyr.

Skal ringe han i morgen.

Skrevet

Synd at noen leger nekter å gi ut medisin,legen min sjekka opp og i mente...Pinex er mindre skadelig enn en utslitt mor fikk jeg beskjed om...God bedring tildeg. Har desverre ikke noe råd til deg,er plaga av migrene til vanlig og medisin er det eneste som hjelper..

Skrevet

har du migrene til vanlig?

jeg er litt plaget nå da..men med nr 2 var jeg veldig plaget..hadde mye oftere migrene enn jeg har når jeg ikke var gravid

Visst det er en trøst, så ble jeg bedre i 2.trimester og i 3 trimester var jeg helt fri fra migrene..

Får håpe det blir sånn med deg også..

Skrevet

hvilken medisin bruker du når du er gravid da?

Trudde ikke det fantes noe medisin man kunne bruke undersvangerskapet jeg..derfor jeg sliter nå..for jeg kan ikke bruke medisinen min

Skrevet

Hvor langt er du på vei da?

Hadde samme problem fra slutten av første trim. men det gav seg etter ca uke 18. Jordmor mente det var hormonbetinget.

Skrevet

Forrige svangerskap hadde jeg 3-4 anfall i uka. Denne gangen har jeg "kun" 2-3 i uka. I samråd med lege har jeg tatt en Ibux når anfallet har vart i mer enn et døgn. Ingen skade skjedd på mine barn. Kjenner fler som har fått samme råd fra sin lege.

Men dette er noe du og din lege må finne ut av sammen.

Min siste mnd har vært mye bdre. Toppen ett anfall i uka. Er straks i uka 38.

Skrevet

Regner med at det er meg du spørr....Jeg er ikke gravid nå, Jeg fikk ikke bruke migrene medisin da jeg var gravid ,men fikk bruke pinex forte,dette ble godkjent av nevrolog som ufarlig for babyen...Jeg hadde migrene 2-3 ganger i uken gjennom hele svangerskapet. Tre leger og en gynekolog godkjente det i tillegg så da følte jeg meg trygg på å bruke det.

Skrevet

Min hodepine og migreneanfall forsvant som dugg for sola sånn rundt uke 22-23. Men det er kanskje ikke noen trøst i.o.m du ikke er så langt på vei enda...

Forsvant faktisk når jeg endelig kom i gang med trening, uten at jeg skal si at det hadde noen sammenheng.

Ei venninne av meg fikk migrenemedisin på sykehuset faktisk - virker på en annen måte enn ibux og paracet, og det "redda" henne.

Skrevet

11 uker!?!? :-O ..og jeg som klagde til sambo fordi det har dunket litt i hjernebarken i tre dager nå, skjønner plutselig at jeg er ganske heldig!

Drikk masse vann, vær ute i frisk luft, få nok søvn, ikke sett deg til foran pc eller tv.. hmm, er vel alt jeg kan komme på. Har de målt blodtrykket ditt? Høyt blodtrykk gir hodepine.

Skrevet

Hei,

Har du sjekket synet ditt?

Jeg hadde vondt i hodet/migrene 4-5 dager i uken i to måneder (2. trimester). Etter tips fra en som har jobbet en del med gravide, sjekket jeg synet mitt. Det viste seg at jeg hadde fått skjeve hornhinner og langsynt 0,5 og 1. Dette mente de på Brilleland kunne komme av graviditeten. (Jeg brukte ikke briller fra før.) Nå går jeg med briller hver dag, og har ikke hatt vondt i hodet siden!

Ellers hjalp triggerpunktmassasje for meg, men ikke så lenge av gangen.

Håper det ordner seg for deg!

Skrevet

Jeg hadde så vondt i hodet en periode at jeg var seriøst redd for at jeg hadde fått hjernesvulst.... Fra jeg var i uke 10 ca. Men det ga seg heldigvis rundt uke 16. Har litt vondt av og til enda, men absolutt ikke så intenst som før. Er 27 uker nå. Håper det gir seg for deg også!

Skrevet

Etter 8 timer på Ahus fant de ut at det er migrene og ikke noe å gjøre.

Noen får mye svakere anfall under svangerskapet eller blir helt kvitt det mens andre får mye sterkere.

Lå i 7 timer og ventet på legen og trodde helt seriøst at jeg skulle dø.

Det at legen snart skulle komme å gi meg dop holdt meg liksom opp,men neida....ikke noe de kunne gi meg...fikk til slutt 1g paraet....flott...

Orket ikke noen undersøkelser og de ville ikke ta bilder når jeg er gravid,så skal tilbake til nevrologen snart og ta bilder etter fødselen.

Var ikke akkurat noe mat å få tak på kvelden/natten heller,så etter 16 timer uten mat var jeg nesten ikke kvalm...

Skulle få noe mediser hvis det ikke gir seg,ellers bare sove og gjøre minst mulig.

Verdens største dritt dag...!!!

Hvem sa det var fint å gravid...??In my ass............

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...