Gå til innhold

Mor student, faller fars permisjon bort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 100% student og far jobber 100%. Jeg får fødselstipend, men er usikker på om far får sine 6 uker siden jeg ikke får fødselspenger? Jeg fikk opplyst av lånekassen at han gjorde det, men jeg ser andre sier han ikke gjør det. Virker veldig utrettferdig. Er det noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Far får pappa-permisjon, men har ikke krav på lønn/støtte fra nav siden du er student og får fødselsstipend og engangsstønad.

Skrevet

Hvis du er 100 % student og ikke har tenkt til å ta permisjon, så kan dere ta ut gradert uttak. Vi skal gjøre det, og mannen min skal derfor være hjemme to til tre dager i uka fra august til desember. Dette er klarert både fra NAVs side og fra min manns arbeidsgiver, så jeg vet at dette stemmer! :)

Skrevet

En ting til; fødselstipendet og engangsstønaden har ingeting med fars permisjon å gjøre. Fødselstipendet fra lånekassen mottar du uansett om du tar permisjon eller ikke, og engangsstønaden mottar du uansett hvis ikke du har vært yrkesaktiv de siste 6 mnd før fødsel! :)

Skrevet

Tusen takk om tips, må sjekke ut om gradert uttak. Det er vel noe man må ta ut fra uke 12? Ikke lett å holde tunga lett i munnen med alle disse reglene!

Skrevet