Anonym bruker Skrevet 17. januar 2008 #1 Skrevet 17. januar 2008 Det startet for noen dager siden at jeg kranglet med min mor. Det høres kanskje ubetydelig ut for noen, men vi har et godt og nært forhold, og snakker med hverandre flere ganger daglig. Krangelen var om at mine foreldre helt tydelig ikke liker samboeren og far til barna mine. De mener diverse stygge ting om ham og mener han ikke tar ansvar, noe han gjør. Har hatt et par krangler med sambo, hvor jeg har ringt min mor for å få hjelp og støtte, for jeg har trengt noen å snakke med "in the heat of the moment." Men jeg visste ikke at det kom til å bli brukt så drastisk mot ham. Jeg sa at det var helt tydelig at jeg ikke kunne prate med dem om vanskelige ting, så der var den biten ødelagt. Det endte med hyling og skriking, og nå er det tre dager siden vi snakket sammen. I dag kranglet jeg og sambo. Det var ubetydelig men jeg har hatt det vondt inni meg pga. dette med min mor, så jeg hauset nok ting opp mer enn nødvendig. Men han ble ihvertfall skikkelig forbanna, det endte med hyling og skriking på den fronten også, og han dro tidligere på jobb for han orket ikke være her med meg. HERLIG.. Bare for å toppe hele driten, fikk jeg lønnsslipp i dag for lønnen jeg skal få utbetalt i morgen. Jada, de har plutselig bestemt seg for å trekke ca. tre tusen med i skatt, enn vanligvis. Og med en ellers for lav inntekt, har jeg ikke råd til å kjøpe et rundstykke engang. Dette er bare helt supert.. Føler at hele livet bare går rett til helvete, har lyst å bare forsvinne. Alt jeg gjør, lager tydeligvis problemer. Og nå har jeg ingen å snakke med, sitter alene med ungene og har bare lyst å grine. Føler meg fullstendig mislykket.
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2008 #2 Skrevet 17. januar 2008 Noen perioder i livet er bare slik desverre. Det med skatten kan du kanskje få gjort noe med? Hvorfor har de trekt deg 3000 mer i skatt? Hvorfor ikke prøve å ringe din mor å få gjort opp? Ring samboeren din og fortell at du er litt utafor, at det var derfor du overreagerte. Kos deg med ungene dine, det er helt gratis. Gi dem en klem og fortell at du er glad i dem. En klem gjør alltid godt. Håper ting snur seg for deg snart. Det er nok ikke noe varig. Klem
KaMa Skrevet 17. januar 2008 #3 Skrevet 17. januar 2008 Hva med å ikke beklage seg til mor når ting er vanskelig på hjemmefronten? Det er jo uansett kjipt overfor både samboeren din og moren din. Kjipt for han at du utleverer deres privatliv til andre, at svigers får servert konflikter dere i mellom, men bare den ene siden. Og ganske kjipt for dine foreldre å sitte igjen med inntrykk av at svigersønn er en drittsekk. Og evt bli bekymret for datteren sin.
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2008 #4 Skrevet 17. januar 2008 Kjedelig det med din mor og samboer... håper at dere klarer å ordne opp i det. Det med skatten, kan det skyldes at du ikke har levert skattekort? Da trekker de gjerne 50% skatt, og det er det ikke så mye å få gjort noe med...
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2008 #5 Skrevet 17. januar 2008 Hvis det har med skattekort å gjøre, får jeg igjen de pengene når jeg har levert skattekortet da?
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2008 #6 Skrevet 17. januar 2008 Ikke før skatteoppgjøret neste år mener jeg det er..=/
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2008 #7 Skrevet 17. januar 2008 Tror det ikke, men spør arbeidsgiver. Kanskje de ikke har betalt inn skatten enda, og da er det mulig at du kan få det tilbake...
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2008 #8 Skrevet 17. januar 2008 Ok, takk for svar uansett.. Mener jeg har sendt det inn, men det er så typisk meg om jeg har glemt det. Det ødelegger vanvittig mye for meg. Det er så mye penger i forhold til inntekten, og jeg har allerede for lite til regningene.. Huff..jaja, det er vel bare min egen feil..
Gjest Skrevet 17. januar 2008 #9 Skrevet 17. januar 2008 Her har jeg en plakat du kan ha på veggen. Den forklarer mye.
Gjest Skrevet 17. januar 2008 #10 Skrevet 17. januar 2008 Tadaaaa! http://despair.com/dysfunction.html
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå