Gå til innhold

hvor lenge??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvor lenge er det egentlig normalt å blø/renselse etter en dødfødsel, eller generelt etter en fødsel. Har født før, men husker ikke. Det er utrolig tungt å gå med denne blødningen dag ut og dag inn, når man har mistet babyen sin. Tenker jo litt på om det kan være infeksjon, da babyen var dødfødt. Itillegg lurer jeg på når sting og sytråd er borte... første gang sydd, og kan ingenting om det. Burde det ikke være borte når det er over 3 uker siden fødsel....????

 

Vil så gjerne komme videre, og dette fysiske er litt hemmende...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Renselsen er like lang enten man har født levende barn, dødfødsel eller hatt KS dessverre... Tror det er en ca 4-6 uker med blødninger, men det skal vel avta noe etterhvert.

 

Stingene blir vel absorbert etter like lang tid hvis jeg ikke husker helt feil.

 

Skjønner godt at det er fysisk hemmende å blø, det hjelper ikke så veldig på psyken etter man har opplevd en dødfødsel.

Hvis det er 3 uker siden fødselen så avtar nok blødningen snart, det er nok ingen fare for infeksjon pga dødfødsel heller.

 

Mange mange klemmer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde renselse i litt over tre uker etter dødfødsel. Den gikk nesten helt over og plutselig kom en ekstra skyll med mye friskt blod. Dette var "en skorpe"? Fikk beskjed om at dette var normalt og at jeg var "fort ferdig". Synes det var helt pyton med renselse etter dødfødsel, var utrolig godt å bli ferdig. Det er nok ikke lenge igjen for deg, men dagene går tregt. Skjønner veldig godt hvordan det er oppi den forferdelige situasjonen fra før... Jeg fikk mensen nøyaktig 5 uker etter dødfødselen, og dette syntes jeg var hardt. Men, etter den første mensen kom jeg i rute igjen, og det var en lettelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

All medfølelse til deg som har mistet barnet ditt. Vil bare sende en god og varm klem. Håper du får den omsorg du trenger nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

REnselsen varer opptil 6 uker, stingene kan site LENGE selv om de liksom skal løse seg opp av seg selv, etter 10 dager har de ikke lengre funksjon så få de fjernet om de fortsatt er der. Mine måtte fjernes jeg holdt på å bli gal...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...