Anonym bruker Skrevet 17. januar 2008 #1 Skrevet 17. januar 2008 Kjære søte sambo er innkalt til militæret nå, han fikk utsatt det for noen år siden mens han holdt på med utdannelsen sin, men nå vil de ha'n. Ikke pokker om jeg gir fra meg mannen min nå! Saken er inne hos en saksbehandler med "mulighet for ny utsettelse". Tror de det er enklere å dra'n inn når vi har en unge på to år? Hvis ikke de svina i styret der tar til fornuft sanrt stenger jeg sambo inne på et kott og møter opp der selv og lager et helvetes haraball! Jeg skal for pokker ikke gå rundt her og være gravid alene! Rasshøl! (pardon my french...)
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2008 #2 Skrevet 17. januar 2008 Har dere huslån og andre diverese lån??? Vis dere har det har ikke millitære råd til og betale låna! Det gjorde at gubben min slapp;=)For vi hadde nettop kjøpt hus...Thihihih!! Ogha han en snill lege,få legen til og skrive at samboeren din har problmerer med anklen(løst ankel bånd eller noe...at han har tøkket over litt formange ganger...Da vil de heler ikke ha han! Samboeren min fikk skrevet på kronisk ørebetennelse og ankel problemer(han har litt altså) Men da han sende inn bank bevis,vill de ikke ha han!
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2008 #4 Skrevet 17. januar 2008 På sesjon e.l.: Få han til å rulle seg inn i et teppe og si at han er en kålorm. Da vil de nok ikke ha ham.
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2008 #5 Skrevet 17. januar 2008 Ja, det hjelper nok, takk for tipset. HI
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2008 #6 Skrevet 17. januar 2008 kan han ikke bare dimme? Tilogmed en gutt som har dameproblemer/kjærlighetssorg får dimme... Trenger jo ikke utsette.. er jo bare å vise psykisk at det ikke passer.. på en måte.. Ingen blir sendt inn i militæret når de sliter med noe psykisk eller fysisk.. å det er ikke AKKURAT vanskelig å få et skriv fra en psykolog om dette..
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2008 #7 Skrevet 21. januar 2008 jeg dimma allerede når jeg sa jeg ikke hadde noe for militæret og ikke var inntresert. overlykkelig at jeg dimma, mye pga jeg og sambo venter barn til høsten=) gleder meg villt til å bli pappa=) kommendePappa20
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2008 #8 Skrevet 21. januar 2008 Skjerp dere! Er jo bare å søke seg til det stedet nærmest der du/dere bor, så er det lettere med perm! Trenger ikke være kystvakten der man uansett er borte 1-3 mnd om gangen! Militære er en ting alle menn skal gjennom her i Norge, som en tjeneste for landet! Og etter min mening burde også kvinner hatt verneplikt...
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2008 #9 Skrevet 21. januar 2008 De med barn blir tatt hensyn til. Mange jeg møtte gjennom førstegangstjenesten som hadde barn. Det er ikke noe grunn for å slippe. Men det blir tatt hensyn til. De blir stasjonert ved nærmeste leir til hjemstedet, dere får dekket alt det økonomiske (hans del) og det finnes forskjellige permisjoner. Det er det vanlige, og de du kan søke om på forhånd, og de du kan reise på dagen fordi det har skjedd noe (ulykke, sykdom, dødsfall, osv) Klarer noen å jobbe ute andre steder og være borte uker av gangen, er det ikke noe grunn for å la være nå. Ihvertfall ikke når barnet deres er to år. Hadde det vært mindre, hadde det bare blitt utsettelse. Og kan også spørre han om han vil ha en "sykdom" på papirene som kan ødelegge for han seinere. Jeg hadde selv en turnus på 3 uker i tjeneste, 3 uker fri. Hvis man tar det seriøst og gjør en innsats, får man også igjen for det. Forstår det er kjedelig at han må dra, men det her klarer dere hvis han må dra! Ja til tvungen sesjon for kvinner, men ingen tvungen verneplikt for noen. Militærjenta 2004/2005
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2008 #10 Skrevet 21. januar 2008 i og med at forsvaret i norge har så mange frivillige som vil i militæret burde det være valgfritt etter min mening.ingen burde tvinges til å avtjene ett år med mindre de er motivert og villige. umotiverte soldater= dårlig stemmning og ekstra jobb for forsvaret og de andre soldatene. jeg slapp av den grunn at jeg ikke ville.værre er det ikke.
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2008 #11 Skrevet 21. januar 2008 Det er det jeg mener, alle burde tvinges til sesjon. Ingen dør av en dag med litt info, tester og en liten legesjekk. Men ingen bør tvinges til førstegangstjeneste. Verken kvinner eller menn. Men hadde det vært tvungen sesjon for kvinner også, hadde man kanskje fått flere frivillige, og man kunne kutte ut verneplikt for menn også. Hatt en prøveperiode ihverfall.
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2008 #12 Skrevet 21. januar 2008 Herregud hadde jeg blitt sint!! Vet du det finnes gutter her i dette landet som vil i militæret,broren min for eks ville veldig gjerne i millitæret og var på sesjon og greier blei stempla tjenestedyktig og etter ei tid fikk han brev om at det ikke var plass til han så han slapp oxo kommer dem nå til din kjære sambo som er i en situasjon som gjør at han helst ikke vil men da må han!!! HEIA NORGE
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2008 #13 Skrevet 22. januar 2008 han kan gjøre som kompisen til bruttern:p samle alt han finner av dødsannonser og lime de utapå kofferten sin,å legge de som blir til overs inni, så blir han nok sendt rett hjem igjen skal du se:P
babygullz <3 vilde Skrevet 25. januar 2008 #14 Skrevet 25. januar 2008 Snakk om å være avhengige her altså! Klarer du deg ikke uten "mannen" din? Er jo rett og slett patetisk å sitte å planlegge hvordan han skal "drite seg ut" bare for å slippe militæret.. fy søren altså. Du er ikke den eneste i verden som opplever at din kjære må bort i militæret, og tjene våres land! Slutt å klag! Dette visste du godt kom til å skje, ettersom han tidligere fikk utsatt det. Det er trossalt ikke krig han skal ut i heller, eller fengsel, for den saks skyld. Han skal i militæret, og gjøre noe bra for seg. Og militæret dekker hans utgifter, og tar hensyn til at dere har barn og du er gravid, så da kan han bli satt i tjeneste nærmest mulig deres hjemsted.
hormonia&alienimagen <3 Skrevet 26. januar 2008 #15 Skrevet 26. januar 2008 Er det første gangstjenesten er det vel ikke noe pes....? Samboer er/var medic i militæret,er jo egentlig ikke det nå lenger men hvis han drar så drar han ut i krig.Den er en smule værre en sitte på ræva et par timer unna deg,og leke krig.Nå trur jeg han skal søke seg over til HV eller noe sånt,for han lever og ånder på minnene sine om militæret og han slutter aldri å prate omdet.Og bare så det er sagt,selv om jeg hadde blitt hjerteknust og dødd innvendig om han hadde måtte dra ut,er det mannen jeg ble sammen med og han elsket det å kunne redde andre og å gjøre nytte for seg på en sånn måte. Førstegangstjenesten er sunt for guttene,og de lærer UTROLIG mye. Det er selvfølgelig kjedelig når man er gravid,men han får veldig verdifulle minner og erfaringer derifra......
hormonia&alienimagen <3 Skrevet 26. januar 2008 #16 Skrevet 26. januar 2008 Glemte å skrive det inn...Han var i kosovo og har hatt utenlandstjeneste der,trur det var rett når han var ferdig med førstegangs tiden sin.
Nordlyspar♥ Skrevet 26. januar 2008 #17 Skrevet 26. januar 2008 Unnskyld at jeg sier det: men alle men har bare godt av å gå inn i det militære.... trist at de skal ta han fra deg i en slik situasjon, men tro meg... dere vil klare dere... lyke til :0)
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2008 #18 Skrevet 27. januar 2008 Hvis din samoer er/var medic i forsvaret så må han verve seg eller være befal for å bli sendt ut nå. Og gå gjennom kurs/ny opplæring før han kan dra. Det er kun befal som blir beordret ut uten å ha noe valg.
hormonia&alienimagen <3 Skrevet 27. januar 2008 #19 Skrevet 27. januar 2008 Vet det.Men det var litt for å vise/prøve å illustrere forskjellen på første gangs og videre.ja jeg vet,ikke så vits igrunn men.... Det som var greia var at jeg prøvde bare å si at førstegangstjenesten er ikke så stor greie...
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2008 #20 Skrevet 27. januar 2008 Å... Skjønner! Er enig i det, alle overlever verneplikten, finnes verre ting i livet man må gjennom. Og forsvaret er flinke til å ta hensyn til de med familie.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå