Gå til innhold

Nedpress med babyen i seteleie?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det mulig å ha nedpress selv om barnet ligger i seteleie?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fødte for to år siden i seteleie og jeg husker jeg gikk en lang tur da jeg var på overtid og da følte jeg at hele babyen skulle dette ut. Men vet ikke hvordan dette er ved hodeleie. Tror nok det er det samme. Under fødselen hadde jeg sinnsykt vondt i hele underlivet, fra den ene enden til den andre og klarte ikke å sitte i det hele tatt. Jordmora sa at smerter i underlivet er mye sterkere ved seteleie. Men fikk epidural o det hjalp jo på. Ulempen er jo at magen aldri synker, får aldri puste skikkelig liksom....

Skrevet

hadde du noen gang vondt i lysken? for i natt hadde jeg sinnsykt vonde mensenmurringer, og det kjentes ut som om lyskebåndene skulle bli slitt av når som helst samtidig som jeg fikk kraftige kynnere.

Jeg er 35uker på vei. Lurer nesten på om jeg hadde forsmak på rier.. men det er vel kanskje litt tidlig.. Jeg er førstegangs så jeg aner ikke hvordan ting skal kjennes ut.

Klemklem :)

Skrevet

Husker jeg hadde vondt i lysken hele svangerskapet jeg. Har ikke det nå, så sånn er det veldig forskjell. Blir vel kanskje litt mere utvidet nederst i livmora for babyen tar litt bredere plass med denne rompa og kroppen sin. Gutten vår satt på siden i magen så rompa lå på den ene siden og bena hans kilte meg i lysken på andre siden. Og hodet helt øverst i magen. Gjorde så sinnsykt vondt når han beveget hodet! Tror nok smerter i lysken kommer av at babyen trenger litt mere plass ved seteleie ja. I tillegg fikk jeg ingen hjelp av babyen til å komme ut, måtte presse han nedover selv i bekkenet. Ikke lett dette her med seteleie. Skal du føde vaginalt eller ks?

Skrevet

Ja det høres logisk ut det.. Jeg har lyst til å føde vaginalt selv om jeg har begynt å grue meg etter jeg fikk vite at han ligger i seteleie. Jeg skal snart på sykehuset på kontroll igjen, og hvis han da ikke har snudd seg av seg selv, så skal de prøve å snu han. (gruer meg)

Skrevet

Det går så bra så! De prøvde aldri å snu gutten vår, det var aldri snakk om det. Jeg ble målt både i bekken og her og der og var til jevnlige ultralyder på slutten for å holde kontroll på at han ikke ble for stor. Fikk veldig god oppfølging på sykehuset og det var helt mitt eget valg om jeg ville ha ks eller ikke. Lykke til da! Og håper babyen din snur seg:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...