Gå til innhold

bekymra

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leste om ei hvor legen oppdaga i uke 13 at hun hadde hatt et dødt foster inne i magen helt siden uke 9..Hun hadde de samme symptomene hun hadde hatt hele tiden, ikke blødd noe helller. Lurer på om det er flere som oppdager slikt? hvor vanlig er det EGENTLIG med MA? Nå føler jeg at dette kan hende meg selv..er 12+4 idag..Noen som kan berolige meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo sjelden det skjer asså.. Men jeg har også hørt om flere sånner tilfeller og det er jo trasi at slike ting skjer... Men man kan jo ikke gjøre noe med det heller så tror man bare må tenke som så at alt er bra å prøve å roe seg ned.. Jeg var faktisk ganse bekymret jeg også i starten så jeg og samboer valgte å ta privat ul, betalte 700kr.. men da så vi at babyen levde:) Men som sagt.. det går jo som oftest bra.. er sikkert noe med morsinstinktet.. man er bestandig bekymret.....

Skrevet

Ma betyr Missed abortion. Jeg har hatt tre slike og to vanlige sa'er. Første gangen gikk jeg med det dødt i seks uker før kroppen min forstod det og sa i fra når jeg var i uke 13 Da fikk jeg blødninger til slutt. Ul bekreftet at det ikke var som det skulle. De to andre gangene hadde jeg nok en mistanke om at det var noe galt og fikk komme til, til tidligere ul siden jeg var så sikker selv. Ved en ma dør embryoet/fosteret i magen, men kroppen forstår det ikke, så den gir ikke signaler som feks ved en vanlig sa, der en får feks blødninger, smerter, symtomen forsvinner osv osv. Det er mye mer vanlig med sa har jeg forstått, men ikke uvanlig med ma heller. Nå har jeg nok vært ekstremt uheldig som har mistet så mange ganger og det viste seg at jeg manglet et stoff i kroppen siden jeg aboterte så mange ganger. Er nå gravid for andre gang hvor det ser ut til å gå helt fint.

Det er ikke uvanlig at en blir bekymret og redd når en er gravid, men meste parten av gangene er det nok uten grunn:) Er sikker på at alt er i skjønnese orden med deg, men dersom du er fryktelig engstelig kan du jo feks ta en prat med jm eller legen. Kanskje de kan finne hjertelyden for den nå eller noe, slik at du ikke bekymrere deg unødvendig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...