*Rutletutt* Skrevet 17. januar 2008 #3 Skrevet 17. januar 2008 Jeg tar endel speltmel...he, he - måler aldri opp noe, bare tar det sånn ca. En halv pose tørrgjær, litt salt, hvitløkssalt og pizzakrydder, 3 ss nøytral olje og så mye lunket vann som det trengs for at deigen skal bli passe fast og fin. Heve i 30 min før utbaking.
Joikaboll@ Skrevet 17. januar 2008 Forfatter #4 Skrevet 17. januar 2008 Perfekt, speltmelet står her. Tusen takk, er bare så lei den gamle oppskrifta.
Mamman til 3 lykketroll Skrevet 17. januar 2008 #5 Skrevet 17. januar 2008 4-5 dl lunkent vann 1/2 ts salt 1 ss sukker 1 pose tørrgjær/1 pk vanlig gjær en skvett olje Hvetemel Kan også lage pan-pizzadeig med bakepulver, da trenger du ikke å heve den. Skal finne oppskriften....
Mamman til 3 lykketroll Skrevet 17. januar 2008 #6 Skrevet 17. januar 2008 Fant den ikke. Kan jo skjære en formloff på langs også. Eller pita-brød.
Mamma+2 Skrevet 17. januar 2008 #7 Skrevet 17. januar 2008 HEi! Jeg bruker: 6-7 dl Hvetemel eller Speltmel 4-5 ts bakepulver 1 ts salt 6-7 ss olje også vann til deigen er fin til å kjevle ut... Brukt denne deigen i MANGE år....tåler ikke gjær...samtidig som den er superrask å lage når man ikke krever heving...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå