Gå til innhold

Noen som kan hjelpe meg med TRAS?

Anbefalte innlegg

Skrevet

4 åringen "henger litt etter", ikke at det bekymrer meg voldsomt, men blei i dag enige på HS om å ta opp dette i bhg for å følge opp videre.

Jeg fant sirkelen på nett selv, men regner med at boka må bestilles.

Har bedt bhg om samtaletime ang dette, så da får vi se hva som skjer videre. Håper vi kan få til noe slik at han ikke blir hengende etter hele veien.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruker ikke barnehagen tras fra før da? trodde så og si alle gjorde det jeg :)

Skrevet

Det er vel best at barnehagen gjennomfører TRAS'en, slik har hvertfall vi gjort det. Er det språket som er problemet? Vi har endt opp med at PPT er kontaktet og skal observere han over litt tid nå-greit å få hjelp tidlig hvis det behøves.

Lykke til! Tror forresten at den boken er svindyr, så få ped.leder til å gjøre det du.

Skrevet

Joda, men brukes visstnok ikke på samtlige barn.

Så da tenkte jeg at jeg kan skaffe meg en selv, så har jeg kanskje noe å slå i bordet med i bhg :o)

Men, jeg fant ei side på nett, så nå er boka bestillt.

Skrevet

Hmm, i barnehagen til tuppa bruker de på alle barna skjønner du :)

Dritt å måtte kjøpe sånt selv da, er ikke det kjempe dyrt?

Skrevet

Kosta ikke mer enn 350,-, så nå er den bestillt.

Han prater og skravler, og var tidlig ute, men sliter litt med R`ene, blir som regel byttet ut med J.

Også er han helt uintresert i tall (han kan telle til 20 da, med konkreter), farger, bokstaver, bøker og begreper som over, under, ved siden av..... osv....

Fra han var 2 år har vi sitti med han med slike ting, men det har hvert lite heldig, han bryr seg ikke.

Nå sier han selv; det djiter jeg i, når jeg spør om vi skal sette oss ned å lese bok/tegne/telle.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...