natalina Skrevet 17. januar 2008 #1 Skrevet 17. januar 2008 Hva tar dere for vitaminer? Har lest at kalcium er ekstra viktig de 10 siste ukene.........hvor mye kalcium tar dere? Og hva for type tar dere? Hva er det dere tar litt ekstra av??
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2008 #2 Skrevet 17. januar 2008 - Før svangerskapet tok jeg 2 omega 3 og gerimax ginseng - De 12 første ukene brukte jeg gravid vitaminer, kjøpt på apoteket med ekstra folat, og 2 omega 3 - Siden det har jeg tatt 2 omega 3 og collett med ester C ( da gerimax ginseng ikke skal brukes av gravide )
lykkelig familie på 4:) Skrevet 17. januar 2008 #3 Skrevet 17. januar 2008 Spiser multivitaminer og mineraler, antioksidanter og omega3 jeg. I tillegg tok jeg folattilskudd før graviditeten og de første 3 mnd. Er nå 33+2.
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 17. januar 2008 #4 Skrevet 17. januar 2008 Jeg tar vanlige multivitaminer, men vet ikke hvor mye kalsium det er i den. Men har hørt at en ikke bør ta tran/omega 3 de siste ukene for da kan en risikere å gå over termin.... Tenkte å slutte med det snart- for vil for all del IKKE gå over- siden poden er en stor plugg, +26%
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2008 #5 Skrevet 17. januar 2008 Har lest/hørt noe om dette med at at man kan gå over tid om man tar omega 3..........stemmer det virkelig? ?? Hvor har dere hørt det ifra?
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2008 #6 Skrevet 17. januar 2008 Hva er max grensen for A og D- vitamin inntaket når man er gravid? Noen som vet?
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2008 #7 Skrevet 17. januar 2008 Hva er forskjell på kalk og kalsium? for jeg har kalk tabletter her hjemme, men hvis det er kalsium man skal ta, er det noe vits i å ta kalk da?
♥martha~78♥ -Signe født 22.02. Skrevet 17. januar 2008 #8 Skrevet 17. januar 2008 Ifølge min jordmor var d kun nødvendig å ta trankapsler,så det er kun d jeg spiser.....
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2008 #9 Skrevet 17. januar 2008 det tror jeg nok jordmoren din har rett i. Det skal holde å ha et sunt kosthold, og siden vi ikke spiser så mye fisk lenger så er det bra å ta tran. men man skal aldri overdrive vitaminbruken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå