minsta Skrevet 17. januar 2008 #1 Skrevet 17. januar 2008 Fikk en sms heromdagen, sto bare "hei!" Svarte hei og hvem der.. Fikk til svar at han var usikker på om han hadde funnet rett nr. Om jeg kunne søke opp hans nr og se om jeg husket ham.. Jeg gjorde det,og det var en fyr jeg rotet med en sommer for 13 år! siden... Han hadde ikke glemt meg, og hadde funnet ut endel om meg etter googling. Jeg kjente at dette ikke føltes helt ok for meg, følte meg faktisk litt utlevert. Hvem som helst kan jo snoke opp folk nå om dagen.. (Ble jo selvfølgelig også litt smigret over at han ikke hadde klart å glemme meg på 13 år, og jeg har jo tenkt på ham noen ganger i disse årene.. )
Under den hvite bro Skrevet 17. januar 2008 #3 Skrevet 17. januar 2008 enig der....googler du mitt navn kommer det opp masse opplysninger.... samme skjedde meg i romjula en ex fra NL hadde googlet meg han hadde ikke snakket med meg på 8 år...og ville vite ting om Norge og hadde hørt rykter om at jeg bodde her. når man tenker på det så er det litt betenkelig hvor mye info som ligger ute...
Gjest Skrevet 17. januar 2008 #4 Skrevet 17. januar 2008 haha-googler du mitt navn, så kommer det ingenting om meg. Skikkelig anonym jeg da!
ano`num *17.03.10* Skrevet 17. januar 2008 #5 Skrevet 17. januar 2008 Får bare opp hvor jeg jobber på meg. Fordi bedriften selv har lagt det ut. Egentlig veldig ok!
Kanutten & småen + Lucia Skrevet 17. januar 2008 #6 Skrevet 17. januar 2008 Kommer opp en del om PST når man googler meg. Men det er ikke meg da... Vi har bare samme ganske uvanlige navn. Ei venninne av meg kommer det opp en del om stripping! Ikke henne, men det kan jo ikke folk vite..
minsta Skrevet 17. januar 2008 Forfatter #7 Skrevet 17. januar 2008 Hmmm... Mulig jeg gjør feil.. Prøvde å søke meg selv opp, men det kom ikke mange treff. Hvordan kunne han da fått opp hvor jeg jobbet o.l. når jeg ikke får det opp selv?
Gjest Skrevet 17. januar 2008 #8 Skrevet 17. januar 2008 Kom opp noe fra opprop på meg, ang å beholde en spiller i klubben:)
Gjest Skrevet 17. januar 2008 #9 Skrevet 17. januar 2008 Kan være at han hadde flere opplysninger, eller så bløffet han bare for å komme i kontakt med deg Blitt smigra hvis det var et menneske jeg visste ikke var seriemorder eller noe, men det er jo litt ekkelt å tenke på at alle har tilgang på så mye info om en på nettet...
-oOOOStorken AirlineOOOo- Skrevet 17. januar 2008 #11 Skrevet 17. januar 2008 HAHA, eneste som kommer opp om meg er at jeg var med på underskriftskampanje for å få SOHO sjokoladen tilbake=) Skjønner at det er litt ekkelt slikt ja...
Blue Lady Skrevet 17. januar 2008 #12 Skrevet 17. januar 2008 Viss han vet navnet ditt så kommer det kanskje opp en del på telefonkatalogen.no. kanskje hvor du jobber, adressen din der kan man finne ut hvem du bor sammen med og derfra finne ut mer om deg kanskje.
Northernlights Skrevet 17. januar 2008 #13 Skrevet 17. januar 2008 Hvis dere skriver under på fks opprop på nettet, eller gratulasjonstråder eller evt kondolanser på nettet, så er navnet deres på nettet "forever". Et lurt tips er vel da å bruke evt bare mellomnavnet ditt, og ikke fornavnet. Eller best; la være skrive under med navn på noen som helst steder på internet. Jeg er skremt over hva som kom opp engang jeg googlet ene barnet mitt. Etter å ha vært igjennom en ganske nasty rettssak her i USA,så lå jammen meg hele dokumentet på nettet,åpent for alle å lese! Jeg hadde bestemt meg for å anke saken til høyesterett,men det ble avvist. Så hele avvisningen ligger faktisk ganske så lovlig på nettet. Jeg ble så opprørt at jeg tvert skrev til øverste hold i staten jeg bodde i, men det er der dessverre enda.3 år etter- Lenge leve personvernet..............
minsta Skrevet 18. januar 2008 Forfatter #14 Skrevet 18. januar 2008 Hehe, vi sms'er masse nå.. Han har sååå lyst til å møte meg igjen for å ta en kaffe og sludre.. Regner med at han ser for seg meg slik jeg var for 13 år siden.. Midt i 20 årene, lyst laangt hår og nypolert kropp.. Han får sikkert sjokk når han møter en halvgammel kjerring med kort mørkt hår, rynker og en kropp som har båret fram og våkt om natten med to herlige små unger.. haha
Mom2Two Skrevet 18. januar 2008 #15 Skrevet 18. januar 2008 USA er ganske kjent for å ha det svakeste personvernet i den vestlige verden, Northernlights. Ganskje kjedelig.
minsta Skrevet 18. januar 2008 Forfatter #16 Skrevet 18. januar 2008 Jeg fikk frem telefonkatalogen og da kartet kom fram med punkt der jeg bor, så følte jeg meg faktisk ganske "naken" og utlevert..
Northernlights Skrevet 18. januar 2008 #17 Skrevet 18. januar 2008 Trykker du på "hybrid" på det kartbildet, kommer det opp ordentlig bilde, med punktet rett der du bor. Synes det er en helt unødvendig greie på telefonkatalogen når det gjelder privatpersoner.... Greit nok med firma. Men ikke folk,med mindre de ber om det. Tror mange ikke er klar over akkurat den der,gitt.
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 18. januar 2008 #18 Skrevet 18. januar 2008 Jeg fant faktisk igjen en gammel venninne som jeg var mye sammen med som barn. Men så flyttet hun og familien nordover og kontakten ble mindre og mindre... Googlet på navnet hennes og fant jobbmailen hennes... Men det er bare slik samfunnet er lagt opp i dag, er ganske mye en kan finne ut om en person hvis en bare vil =) I ditt tilfelle ville jeg også blitt ganske smigret over at han ikke hadde glemt meg =)) Da har du tydeligvis gjort et godt inntrykk =))
Zummi Skrevet 18. januar 2008 #19 Skrevet 18. januar 2008 Jeg skjønner ikke helt hva som er issuet her. Hadde det vært bedre om halve verden hadde googlet deg og brukt det mot deg senere eller at han tok kontakt med deg og fortalte hva han hadde funnet? Jeg skjønner heller ikke helt hva som er greia med at man kan søke i kart/flyfoto eller kombinasjon av dette hos telefonkatalogen/gule sider. Det er jo liksom ikke noe veldig nytt at man kan få adressen sammen med telefonnummeret når man ber dem om å søke opp noen. Tilogmed den gamle papirtelefonkatalogen har dette sammen med kart også... Og kart har man kunne kjøpe uten lisens (også med privatadresser på og ikke bare gatenavn der det er firmaer) Så i stedet for å være så himla paranoide så går det an å tenke seg litt om når det gjelder hvordan man utleverer seg selv. Søker jeg på meg selv så kommer det opp både dom fra en Lagmannsrettssak, kobling mot skattesøk, link til telefonkatalogen samt artikler om noen organisasjoner jeg er med i. Men alt dette er jo offentlig tilgjengelige dokumenter og har alltid vært det! Sånn er verden, godta det
Northernlights Skrevet 20. januar 2008 #20 Skrevet 20. januar 2008 Jeg nekter å godta at min sønns informasjon ligger på nettet, og hvis ikke jeg sier fra, så er det ingen som gjør det. Man trenger ikke godta riktig alt ;o) Selv om verden "er sånn".
minsta Skrevet 20. januar 2008 Forfatter #21 Skrevet 20. januar 2008 Jeg er jo fullt klar over at det ligger endel info ute på nettet, men da jeg opplevde dette nå så følte jeg meg litt uvel.. Ikke for at jeg tror _han_ har vondt i sinnet, men fordi alle kan gå inn og finne kart med prikk hvor jeg bor f.eks. og følge med på hva som har hendt i livet mitt flere år tilbake i tid.. Jeg synes det er en ekkel tanke! Jeg har jo sjøl søkt på tlf.nr for å finne kart over hvor folk bor, men det har gjerne vært i forbindelse med barnebursdager, besøk o.l. Litt sånne "ufarlige" ting, tenker jeg.. Men i denne settingen, så følte jeg meg litt utlevert! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå