Gå til innhold

Reductil/ slanking- ikke krangle!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har så lyst å gå ned 10 kilo. Jeg vil da være normalvektig i hht. BMI. Min BMI er nå på 28. Vet at grensen for å få Reductil er BMI på 30. Er det noen som har fått dette av legen tiltross for lavere BMI enn grensen?

Jeg har lagt om kostholdet og trener to-tre ganger i uken (gjort dette i tre mnd), men det ser ut som om kiloene har satt seg bom fast.

Er reductil på noen måte "farlig". Jeg har ingen helseplager fysiske/psykiske, foruten en stoffskiftesykdom som jeg er under behandling for. Ser ingenting i felleskatalogen om at slike sykdommer er en kontraindiksjon.

Er litt frista til å bestille på nett for å slippe å gå til legen som jeg kjenner ganske godt. Noen som vet hvor man kan bestille og hva det koster?

Tilslutt ber jeg om at noen er så hyggelige at de legger denne på skravle for meg? På forhånd takk:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takk neffi:)

Ingen som har svart meg på skravle:((

Noen som vil svare meg her, eller som kan legge ut for meg på nytt?

Skrevet

Har ei venninne som var langt fra 30 i BMI som fikk det. Ble helt sjokkert. hun sa hun bare hadde smørt på, og fortalt om den dårlige livskvaliteten hennes, og hvor grusomt hun hadde det.

Skrevet

dersom du er i risikosonen for diabetes e.l. kan du få det med lavere BMI. Du bør nok gå til legen, det er ganske nøye oppfølging, i begynnelsen er du til kontroll hver eller annenhver uke. Hvis alle verdier er stabile blir det ikke så hyppige kontroller etterhvert. Tablettene virker ikke alene, fysisk aktivitet er en forutsetning. Siden den er reseptbelagt så er den vel "farlig"

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...