betutta Skrevet 17. januar 2008 #1 Skrevet 17. januar 2008 Nokon her som har erfaring med sydenreiser (kanariøyene) rundt uke 30? Er interessert i både positive og negative erfaringer!
to-em Skrevet 17. januar 2008 #2 Skrevet 17. januar 2008 har ikke erfaring med det men har en tur som er bestilt i uke 30 jeg også, men er usikker på om jeg kan dra. Nevnte det for jordmor, hun var ikke veldig positiv,men hun sa at jegmåtte jo se på formen min da(er kun i uke 16 nå) Men flyselskapene tar jo som regel med gravide til uke 37, men må ha legeerklæring fra uke 28. TEnker på bakterir osv der nede også jeg,en kanariøyene er kanskje ikke det verste stedet i fht det. ?!
betutta Skrevet 17. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 17. januar 2008 koffor var jordmora skeptisk då? har det mest med infeksjonsfare mon tro? Tenker jo at det berre e å passe på kva ein et, unngå salater, springvann og kjøt som ikkje e gjennomstekt. Trur heller ikkje kanariøyene e den verste plassen å reise til.
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2008 #4 Skrevet 17. januar 2008 Jeg har vært flere ganger i syden i løpet av svangerskapet og skal igjen i uke 30. I følge min lege er reisen i seg selv uproblematisk, men dersom du ikke har hatt toxoplasmonse må du ta hensyn til det og unngå rått kjøtt, uvaskende grønnsaker osv på kanariøyene. Det anbefales også å ta en ny toxo-test tre uker etter hjemkomst. Ta også med Europeisk helsekort, så har du rett til sykehusbehandling på linje med spanjolene om du skulle ha behov for de.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå