niros Skrevet 17. januar 2008 #1 Skrevet 17. januar 2008 Har hørt flere som har advart med å ta sit-ups inntill 1 år etter fødselen. Dette fordi magen skal få tid til å gå tilbake. Stemmer dette? Hører legene si at det ikke er farlig å begynne etter 6 uker, men treningseksperter si at skal man ha flat mage så må man vente mye lengre. Men er det slik at man ikke skal trene magen i det hele tatt, er det bare sit-ups som ødelegger eller er det selve magetreningen. Noen som har peiling?
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 17. januar 2008 #2 Skrevet 17. januar 2008 Du kan begynne å trene magemusklene med sit-ups eller andre øvelser når du kjenner at magemusklene har møttes igjen. De rette magemusklene "deler" seg når du er gravid og havner liksom på sidene. Men det er viktig å ikke trene før de møtes igjen. Gjør du det kan du risikere at de aldri vil møtes igjen og de blir slappere faktisk. Hvis du ikke kjenner dette selv kan du få legen eller jordmora di til å kjenne på 6 ukers kontrollen.
niros Skrevet 17. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 17. januar 2008 Åhh, er det slik det fungerer.. Jeg kjenner det ikke nå iallefall. Men kan jeg trene de skrå magemusklene eller skal jeg vente med de også?
Fire småtroll Skrevet 17. januar 2008 #4 Skrevet 17. januar 2008 Det er lett å kjenne om de har gått sammen hvis du legger deg på ryggen og tar en sit-ups mens du kjenner deg på magen rett over navelen. Du kjenner da at musklene strammer seg, klarer du å presse fingrene inn mellom magemusklene der rett over navlen må du vente litt..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå