Gå til innhold

For dere som er kvalm !

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Er i min 16 uke og fremdeles går jeg kvalm hele døgnet. Tidligere var det brekninger bare om morgenen, men de siste ukene kommer middagen også opp.

Jeg kjenner dette tapper veldig på energien og ikke minst humøret.

Går 30 % sykemeldt pga dette, men hadde håpet det hadde forsvunnet eller blitt bedre etter de 3 første mnd.

Nå har jeg vurdert å gå til behandling, enten akupunktur,soneterapi eller homeopati. Dette koster ca 500,- behandlingen og må gjøres 4-6 ganger så det koster litt. Men er absolutt verdt det hvis jeg kan få tilbake energien og slippe kvalmen.

Eneste jeg tenker er at hva om neste uke så gir den seg av seg selv.....Hva er normalt for dere som gjerne har litt mer erfaring.

Må sies at jeg spydde i 7 mnd i forrige svangerskap.

Men leser her på sidene at det er normalt at det skal ha sluppet taket ihvertfall etter uke 14.....

Tusen takk for svar:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke sluppet taket her i alle fall, er i uke 16. Men jeg spyr som regel bare en gang om dagen, men får ikke spist så mye, er ikke så mye mat som frister. Det beste er egentlig når jeg er helt i ro,da merker jeg det ikke så godt lenger at jeg er kvalm,men så fort jeg begynner å bevege meg, blir jeg skikkelig kvalm.

JEg er faktsik 100%sykemeldt pga det, har ikke sjans å være på jobb i barnehage.

Har ikke prøvd noe jeg heller, går liksom å venter på at det skal gi seg.

Men husk på at det er kun du som tenker på deg selv, kanskje du burde sykemelde deg helt????

Skrevet

Hei

Sist svangerskap jobbet jeg til 8 mnd, men ble sykemeld pga bekken da. Da hadde jeg kvinnelig sjef som var veldig opptatt av at graviditet var ingen sykdom og i hennes tid så fikk du ikke verken permisjon eller noe.....så jeg holdt ut den gangen. Men det er 5 år siden nå og jeg føler meg egentlig litt mer pinglete denne gangen. For jeg minnes det var mye verre forrige gang, men det oppleves verre denne gang. ( hvis du forstår hva jeg mener) Hadde fri i julen i 2 uker, da lå jeg for det meste og sløvet hele dagen orket ikke gjøre husarbeid eller noe, så når jeg jobber føler jeg ihvertfall at jeg yter noe. Men veldig fristende og bare sykemelde meg, men vil liksom ikke virke for sytete heller....

Og de er veldig avhengig av meg på jobben, når jeg er borte på f.eks ferie, så ligger alt i en fin haug til meg når jeg kommer tilbake. Det er heller ikke noe kjekt. Så ikke lett dette her.

Skrevet

er i uke 16 og er ikke ferdig med kvalmen enda jeg heller. Er noe skikkelig møkk å gå sånn rundt og være uggen, og kaste opp. Har vert 50% sykemeldt, og er nå gått over til full sykemelding, for har rast ned 7 kg de siste månedene. Håper det roer seg snart, sist var jeg nemlig kvalm og kastet opp hele svangerskapet.

Skrevet

Hei.

Jeg er i uke 20 på lørdag!!

Og spyr??? Jepp, 2-6 ganger pr dag.

Kan ikke nærme meg kjøkkenet før det er gått 2 timer hver morgen da spyr jeg av å se mat, og luktene som sitter på kjøkkenet.

Ellers så er jeg trøtt, hodepine, slapp, halsbrann og verker i beina hver gang jeg legger meg i senga og skal sove.

Jeg har måttet sykmelde meg fra uke 4, og er enda sykmeldt 100%

Har ikke sjangs til å gå på jobb, da jeg blir sliten i 2 dager bare av å kjøre de 2 mila til jobben for å se kollegaer og levere sykmeldinga.

Jeg jobber som selger, og har møter som kan vare fra 30 min til 3 timer.

Og jeg skal være proffesjonell.

Akkurat nå føles jeg ikke veldig proffesjonell:P

Så nå får babyen bestemme når ho mor skal tilbake i jobb:)

Har lest et sted at 1-5 kvinner sliter med kvalme gjennom hele svangerskapet.

I'm one of those:P

Skrevet

Jeg er nå i uke 27 og sliter fortsatt med mye kvalme. Var ut og inn av sykehuset i starten, men det har blitt bedre nå. Kaster ikke opp så mye, men det avhenger av at jeg holder meg i ro og spiser og drikker jevnt. Har vært 100% sykemeldt siden rundt uke 4, og er nok redd for at jeg vil være det resten av svangerskapet. Kjenner meg ellers veldig igjen i innlegget over ang. slapphet, halsbrann, osv.

Skrevet

Glemte å si at jeg kastet opp i ni måneder med mitt første barn også :-D

Skrevet

Hva med å få afipran fra fastlegen din? iallefall billigere enn utgifter på flere tusen kroner.......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...