Gå til innhold

Mer om gaver - er dette frekkt da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ga bort janus regnbue ull dress (rød) med votter til sambos kusines datter til jul.

Ikke fått så mye som takk!

Er det frekkt å sende en melding å spørre om gaven kom fram, siden vi ikke har fått noen takk for den?

Litt lei av folk som ikke setter pris på skikkelige gaver jeg altså!!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hadde helt klart sendt meldingen =)

Skrevet

Har et tilfellet slikt vi også. Her vet vi at vedkommende har fått gaven, så jeg lar det bli med det. Helt tilfeldig fikk jeg vite at hun hadde pakket dem opp før julaften også. Det må de jo gjerne gjøre, men man takker jo uansett.

Skrevet

Har det helt som deg! (Bare ikke så fin gave, kjøpte H&M klær..)

Syntes det er ren høflighet å takke jeg da, så tenker også på om jeg skal sende en mld om hun har fått gaven til sønnen sin. (Også sendt, kan jo hende den ikke kom frem, for alt jeg vet.)

Skrevet

ja, kan jo hende den ikke kom fram!

De hadde ikke trengt å ringe for å takke, hadde holdt med en mail eller sms. Hovedsaken er at man får takk!!!!

Skrevet

Ikke frekt å spørre om den har kommet frem.

Hvis den har det, så hadde det vært siste gang jeg hadde kjøpt noe til dem.

Har sluttet å gi folk gaver som ikke takker for det de får.

Skrevet

I vår fammilie er det ikke tradisjon for å takke før vi sees likevel. Det er en dårlig vane vi har, men ettersom vi vet det er det i hvertfal ingen som blir sure pga manglende takking ;-)

Greiese et vel å ta en telefon og takke for det dere fikk av dem, hvis det var noe, eller bare prate om noe annet. Ikke bruk SMS. Det ser fort så brutalt ut. Mange som har blitt uvenner pga SMS som har blitt tolket strengere enn de er ment.

Skrevet

Nei, fikk ingen ting.

Skrevet

Jeg synes man skal takke uansett, om man får en liten billig gave eller en dyr fin en, takke er en fin vane.

Jeg har mange ganger opplevd å ikke få å ikke få en takk, selv når jeg står ansikt til ansikt med folk jeg har utvekslet julegaver med (altså at jeg sier "tusen takk for gaven" men får bare "værsegod" tilbake). Da føler jeg VIRKELIG at gaven ikke var særlig populær altså!!

Jeg hadde en gudsønn som jeg aldri hørte noe i fra når jeg sendte julegaver eler bursdagsgaver. Skrev i kortene jeg sendte at jeg håpte at den forrige gaven jeg sendte var kommet frem, men fortsatt ikke en lyd. Han er over konfirmasjonsalder og godt er det, så slipper jeg å irritere meg over det mer.

Skrevet

Dette hadde jeg ikke giddet å henge meg opp i uansett. Virker som det ligger noe mer bak enn bare et manglende takk..

Enig i at det er vanlig høflighet å takke, og det gjør jeg som oftest selv, men jeg slutter ikke å gi gave til en liten gutt/jente fordi mammaen har glemt å takke meg.. Slike ting er ikke verd å lage ubehageligheter av..

For å svare på spørsmålet så er det ikke frekt å spørre om en gave har kommet frem nei :)

Skrevet

Hmmm, er vel ikke uvanlig å ikke takke alle for alle julegavene en får. Er hvertfall fort gjort å glemme noen, spesielt hvis man ikke snakkes så ofte. F.eks så sendte jeg gave til en kusine som jeg var fadder på hver bursdag og jul. Hørte vel bare via mamma om det hadde vært stor suksess eller ei. Så jeg hadde ikke reagert på det.

Er annerledes med gaver i anledning fødsel, dåp, konfirmasjon, bryllup eller jubileer- da bør man sende ut takkekort.

Skrevet

det ligger ikke noe mer bak!

Skrevet

Man skal takke uansett. Har man fått en gave, liten eller stor, billig eller dyr, så takker man. Vet man at man ikke får sett den personen som har gitt gaven på lenge så ringer man og takker.

Litt vanlig høflighet må man da søren meg ha.

Og det er ikke noe frekt å sende en sms (eller ringe for den saks skyld) og høre om gaven har kommet fram.

Skrevet

tror jeg skal gjøre det. kjipt hvis den ble borte i posten!

Skrevet

Ene bror min og familien hans har ikke takka for gavene de fikk fra oss. Ikke kjøpte de gaver til oss heller, så jeg veit ikke om noe står på, eller om de bare er flaue for å ha "glemt" det.

Skrevet

Jeg synes ikke det gjør noe at vi ikke fikk noe heller! Hun visste også lenge før at de fikk gave, fordi jeg sendte den i god tid. Siden det var ull sa jeg hun kunne åpne den før. Det var jo ting hun kunne bruke i feks barnehagen nå.

Jeg har begge deler selv til gutten min, og det er jo knallfin gave vil jeg nå mene.......

Har sendt en melding, så får vi se hva jeg får til svar.

Skrevet

Øøh? Man takker vel for gavene man får eller? Det er ren høflighet spør du meg. Her skal lille takke for alt ho får, enten det er en peanøtt eller en julegave. Man takker uansett. Jeg sendte melding til venninna mi jeg (datteren fikk en pysj fra Exit) og spurte om den passa. Joda, tusen takk,den passa. Greit, der fikk jeg takken. Jeg blir også litt snurt om jeg ikke får takk, særlig hvis jeg feks har sendt en takkesms først.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...