MJ<3 Skrevet 17. januar 2008 #1 Skrevet 17. januar 2008 Føler meg som verdens verste mor om jeg ikke tar opp lillegutt så fort han klynker litt. Prøver nå å få han til å sovne av seg selv i vugga, han er snart 3 uker. Det gir seg jo etter max to minutter, men så kommer det innimellom igjen. Og han høres jo ut som han har det forferdelig! Jeg VET han ikke er sulten, for han har spist masse og sist gang for en time siden. Hva gjør dere?
Milla-baby Skrevet 17. januar 2008 #2 Skrevet 17. januar 2008 Prøvde ikke å la ham sovne selv før nå nylig jeg. Og nå er han 4,5 mnd. hehe Vi bysset og bysset for at han skulle sovne, og det endte med at han ble UTROLIG brelete og bare skulle sove på fanget! Så fikk jo ikke gjort noen ting annet enn å sitte med ham på fanget, jeg! hehe Sikkert lurt å venne dem litt tidlig til å sovne av seg selv og for seg selv. Da sover de jo mye bedre også. Så lenge du vet han er mett og god og ikke noe annet som plager ham går det sikkert helt fint. Men hadde ikke latt ham ligge å hylskrike når han er så liten da(tror jeg ikke du gjør heller).Men litt sutring og klynking tåler de nok helt fint ;o) Angrer på at ikke jeg prøvde før hvertfall! hehe
MJ<3 Skrevet 17. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 17. januar 2008 Ja nå sovnet han faktisk etterhvert. Neida det er ikke hylskriking, men det går jo rett i hjertet uansett:) Også begynte selvfølgelig naboen med EKSTREM høylytt musikkspilling akkurat. Er det mulig! Ja da tror jeg vi skal fortsette med å la han sovne av seg selv, for det hørtes litt slitsomt ut slik som dere hadde det... Men det er lett å la seg rive med altså!
Amanda- Skrevet 17. januar 2008 #4 Skrevet 17. januar 2008 skjønner deg.. var slik i begynnelsen .. og etter min mening er det riktig. baby skal knytte bånd, skape tillit.. datteren min var helt lik.. men nå er hun 2 mnd.. og sover fint i vongnen om dagen.. ligger seg fint om kvelden.. du er ingen dorlig mor=) men forstår følelsen... det blir bedre=)=)
Milla-baby Skrevet 17. januar 2008 #5 Skrevet 17. januar 2008 Hehe ja, det er typisk! Har en sånn kjekk nabo vi også faktisk! hehe Ja, gjør det du! ;o) Slitsomt sånn vi hadde det ja. Men er første gangs, så er usikker på mye vettu. Er mye å lære syns jeg... hehe blir desverre litt prøve kanin første mann hehe
Gøy å bli mamma Skrevet 17. januar 2008 #6 Skrevet 17. januar 2008 Jeg tror det er meningen du skal føle deg ille, sånn at du tar han opp. Nærhet og kos er enormt viktig for de små. Det trenger ikke være noe galt, men bare at han trenger deg og vil være nær deg. Så selv om han er mett fysisk, så er det ikke sikkert han er mett i hjertet. Det kan ikke være lett å være ny her i verden og ikke forstå noe. Men så lenge han kjenner mammas varme elle hører stemmen hennes, så er det ikke så farlig.
MJ<3 Skrevet 17. januar 2008 Forfatter #7 Skrevet 17. januar 2008 Jeg går alltid bort etter en liten stund og snakker til han og stryker han over kinnet, og da blir det bedre. I natt sov han for første gang i bagen ved siden av senga. Har måttet samsove med han frem til nå, så det er tydelig at han har veldig nærhetsbehov. Nå klikker jeg snart på naboen!
Milla-baby Skrevet 17. januar 2008 #8 Skrevet 17. januar 2008 Ja, når han bare er 3 uker så er han jo liten enda, og har fullt lov til å være brelete og ha nærhetsbehov. Er jo mye av kosen med en så liten baby også syns jeg ) Så han må føle seg trygg og vite at mamma er der! ) Jepp! kjekt med sånne naboer! Her er det verst omkvelden og natten! :o/ Men da hender det vi sier i fra ja!
MJ<3 Skrevet 17. januar 2008 Forfatter #9 Skrevet 17. januar 2008 Jeg har egentlig lyst til å si fra, men problemet er at jeg ikke vet om det kommer fra over- under- etasjen eller en av de som bor ved siden av. Håper det gir seg etterhvert. Men han reagerer ikke veldig på det da. Ja det er jo mye av kosen. Er også førstegangs, så det er en veldig deilig og litt skummel følelse at det er en person som er så totalt knyttet til deg og avhengig av deg. Må bare nyte det så lenge det varer hehe.. Uansett deiligere å ha han ute enn å ha han i magen, der var han av det aktive slaget:)
Tussa og Sofie Skrevet 17. januar 2008 #10 Skrevet 17. januar 2008 Sånn har det vært her også inntil for 1 uke siden (Hun er 11 uker i dag) Har bare fått henne til å sove i fanget helt frem til nå. Har sovet i bagen sin på natta da, har aldri samsovet. Men på dagtid ville hun absolutt ikke ligge alene. Plutselig her forrige uke, sovnet hun med en gang jeg la henne i vuggen på formiddagen og det har hun gjort stort sett hver dag siden. Hun gråter da aldri, bare fekter og kaver litt og jeg må gi smokk ett par ganger før hun sovner. Innimelom må jeg stå der litt å bare ha hånden min inntil kinnet hennes. Merker at hun har mindre nærhetsbehov nå. Ligger lenger å leker for seg selv osv...det kom samtidig. Kan være slitsomt å måtte ha dem oppå seg hele tiden, men jeg kapitulerte til slutt og tenkte at hun sovner alene når hun er klar for det og det gjorde hun også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå