lenej :o) Skrevet 17. januar 2008 #1 Skrevet 17. januar 2008 her er et klipp fra dagens lokalavis her i det kalde nord.. http://www.framtidinord.no/nyheter/article131173.ece Hva synes dere om dette?
Gjest Skrevet 17. januar 2008 #2 Skrevet 17. januar 2008 Absolutt ikke. et nei er et nei uansett hvilke klær man har på seg.
Gjest Sekretøsa Skrevet 17. januar 2008 #3 Skrevet 17. januar 2008 Dummeste jeg har hørt, og jeg har hørt det før... Samme som og si at foreldre legger opp til pedofili dersom de lar ungene gå nakne på stranda
lenej :o) Skrevet 17. januar 2008 Forfatter #4 Skrevet 17. januar 2008 altså, det som forundrer meg i denne saken, det er at slikt faktisk foregår her i landet. norge. velferds-staten. så skal menn bestemme hva kvinner har på seg!! for de som ikke vet: læstadianismen, luthersk kirkelig vekkelsesbevegelse, startet av den svenske presten Lars Levi Læstadius (1800—61) i svensk Lappland i 1840-årene, bredte seg til Finland og Nord-Norge. I Kautokeino førte bevegelsen til opptøyer med ildspåsettelse og drap i 1852, mens det andre steder gikk mer fredelig for seg, selv om forholdet til presteskapet kunne være anstrengt. Etter Læstadius' død ble bevegelsen ledet av Juhani Raattamaa (1811—99), deretter ble den splittet. L. tilhører statskirken.
lenej :o) Skrevet 17. januar 2008 Forfatter #5 Skrevet 17. januar 2008 ja, å for øvrig, så synes jeg det er helt teit å mene at måten man kler seg på er avgjørende for overgrep eller ikke. som over her: om barn nakne på badestrand..
___ Skrevet 17. januar 2008 #6 Skrevet 17. januar 2008 Jeg tror han har helt rett i at Læstadianske jenter og kvinner blir oppfattet sån. Jeg tror også kvinner velger å kle seg utfordrene for å få gutter og menn til å tenne pa seg, i tilleg til mye annet. Det betyr ikke at jeg vil si at gutter eller menn kan skyve noe av ansvaret for overgrep over på offeret. Skylden ligger hos overgriper, ikke hos offeret. Hvis menn faktisk er så svake at de kan unskylde sin oppførsel med hvordan kvinnene var kledd så burde de kastreres.
lenej :o) Skrevet 17. januar 2008 Forfatter #7 Skrevet 17. januar 2008 et tilfelle herfra: en voksen mann, med kone og barn, han hadde vært på datra sin venninne, med den unnskyldning at ho kledte seg provoserende. det her er masse år sia, da eg va mindre, å bodde hjemme. familien til denne jenta anmelte ikke saken til poitiet, pga det at det var hennes egen skyld. så jente ble heller straffa hjemme, av sine foreldre, for ho va blitt tukla på.. eg er STERKT immot sånn her oppførsel, syns det er forkastelig å gjemme sin egen horrible oppførsel bak religion. det er bare teit!
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 17. januar 2008 #8 Skrevet 17. januar 2008 Det er tullete.. Hva med når man er på stranden da? i bikini.. Skal det være ok at menn bare kaster seg over første og beste da eller? Nei.. det er bullshit.. Man skal kunne kle det som man vil.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå