Gå til innhold

Hvorfor ha kredittkort..

Anbefalte innlegg

Skrevet

..om man ikke liker å bruke penger man ikke har?

Hvilke andre gode grunner er det for å ha kredittkort da?

Mulig jeg er kunnskapsløs og naiv, men ble litt nysgjerrig nå ja..

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Fikk det med et program i banken en gang, brukte det til og betale depositum på leiligheten. Angrer på det, men det måtte betales.. Nå vil jeg betale det ned, og klippe det i 2!!!

Skrevet

Handler man på nettet er det nesten et must.

Blir man lurt så dekkes tapet.

I usa tar de knapt noe annet enn kredittkort.

Og det er jo ikke sånn at man bruker penger man ikke har, Men enkelte kjøp "lønner" det seg å gjøre med kredittkort.

Mulig man må ha litt selvkontroll da???

Skrevet

Jeg har det alltid med når jeg reiser.. Surt om visakortet blir borte, slutter fungere e.l.

Men det er svært sjeldent jeg bruker det...

Skrevet

Vi bruker det til å betale reiser med - mannen reiser litt med jobben, og legger ut.. Så det er greit å ha det til sånne ting...

Skrevet

Jeg har også fått mitt i program i banken.

Altså gode grunner til å ha det:

I jobb sammenheng, jeg betaler hotell, flyreiser og leverer reiseregning på jobben. Dette får jeg da på neste lønn. Setter over de pengene på regningskonto og betaler mastercard regningen med engang den kommer. (før det blir renter på det)

Jeg har 50 dager rentefritak. Så om jeg trenger f.eks ny vaskemaskin kan jeg kjøpe den på salg og så betale ned hele på neste lønn. Sparer inn på det.

Og blir ikke noe ekstra for varen.

Lurt å bruke i utlandet.

Sikkert masse andre gode grunner også.

Skrevet

Men vanlig Visakort (og sikkert et helt vanlig minibankkort) funker jo helt greit når man handler på nettet..

Det er kredittdelen jeg ikke har sansen for.

Da bruker man jo penger man ikke har, ellers hadde man jo ikke benyttet seg av tilbudet?

Hvilke kjøp lønner seg å kjøpe med kreditt?

Joda, selvkontroll er en fin ting. Men jeg syns uansett at det er en fordel å betale for det jeg kjøper, når jeg kjøper det.

Har jeg ikke råd der og da, ja da venter jeg heller til jeg har pengene.

Skrevet

Jeg bruker aldri penger jeg ikke har, men eier flere kredittkort.

Fordeler:

- ett kort gir superbra gratis reiseforsikring. Den dekker også alle reiser med egen bil dersom du har betalt bensinen med kortet.

- ett kort gir kjempebra (5%) rabatt på all bensin

- ett kort gir 3,65 % rabatt på elektrobutikker (tidligere også møbelbutikker) og 1% på alt annet. I fjor sparte jeg 2000,- når vi skulle ha nytt kjøkken.

- betales kjøp med kredittkort, så er handelen sikret. Bestilte en vare på internett som ble borte i posten. Kredittkortet tok hele tapet.

- På reise i utlandet er det mye tryggere. Blir kortet stjålet eller skimmet, så tar selskapet tapet. Om du belaster bankkortet (debetkort) så får jo tyvene direkte tilgang til lønnskontoen din! Huff og huff!

Det er rente og gebyrfritt om man betaler ved forfall, så da lønner det seg heller å ha pengene på egen konto og få innskuddsrenter. :-)

+++mange andre fordeler som varierer fra selskap til selskap.

Skrevet

Alt i alt har jeg spart/tjent ca 50.000,- på kredittkortet inkl da det ble skimmet og kortet tok tapet på 18.000,- og varer handlet på nettet hvor kortet har tatt tapet.

Bare i reiseforsikring sparer man jo nesten en 1000-lapp i året på hele familien.

Skrevet

Min "eminente" bank tar 3 kr hver gang jeg drar kortet mitt. Så jeg bruker mastercard som et vanlig kort og overfører penger til det et par ganger pr mnd. Jeg bruker aldri mer enn jeg har på kortet. Om jeg skal ta ut cash bruker jeg vanlig kort. Jeg kan tenke meg at jeg sparer i gjennomsnitt en tier om dag på å bruke Mastercard, =over 3500 pr år.

Men ikke lurt å ha om man ikke har kontroll nei.

Skrevet

- kortet har reiseforsikringer inkludert

- betaler reiser med

- betaler når man handler på nett

Hadde aldri hatt det for å betale for ting fordi man ikke har penger, er nok sjebner som har gått i den fella.

Skrevet

Jeg har et kredittkort i lommeboken for sikekrhetsskyld, men har bare brukt det en gang. For å betale en reise, for da få rman en eller annen forsikring automatisk. Men jeg hadde pengene på en annen konto til å betale med en gang da.

Skrevet

Betaler man reiser får man gratis reise og avbestillingsforsikring.

I tillegg har kortet mitt 40 dagers rentefritt, så så lenge man betaler innen de dagene koster det ikke noe mer.

Handler du på nettet med ditt vanlige debetkort for du dessverre ikke dekket tap sånn som kredittkort gjør.

Handler du på nettet med vanlig debetkort er det langt lettere for hackere å komme seg inn på din brukskonto. Enn når det går gjennom et kredittkortselskap.

Og som sagt en ferietur til USA med bare kontanter og debetkort får deg til å føle deg litt snål.

Og som en nedenfor sa, det er jo bare å sette inn de pengene du egentlig skulle bruke på debetkortet over på kredittkortet. Og da har man jo ikke brukt penger man ikke har...:o))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...