Anonym bruker Skrevet 17. januar 2008 #1 Skrevet 17. januar 2008 forrige fødsel var rett å slett grusom, gruer meg kjempemye til å fø, så jeg får planlagt ks hvis jeg vil, men jeg klarer ikke å bestemme meg. er så mange som sier at keisersnitt er så fryktelig vondt!? å at d tar mye lenger tid å bli frisk, å at det er en mye større risiko ved det? er det sant?
lucky3 Skrevet 17. januar 2008 #2 Skrevet 17. januar 2008 Hei, jeg har hatt to keisersnitt og har ingen erfaring fra vanlig fødsel slik at jeg kan sammenligne, men jeg vil tro at selve keisersnittet er mye mindre vondt enn en vanlig fødsel iallfall når det er planlagt fra starten for da får du jo bedøvelse og ingen rier. Mine to keisersnitt har vært forskjellige - første gang ble tråden fra snittet snurpet for stramt og andre gang var det mye bedre - klart det er vondt etterpå - du blir sydd i flere lag innover og det tar nok lengre tid å komme over enn vanlig fødsel, men det er jo mange som får sting der også... Jeg synes likevel forbedringskurven for meg etter mine snitt har vært veldig bratt - mindre vondt for hver dag og du tar jo smertestillende, så jeg ville tro at dersom du gruer deg mye for vanlig fødsel bør det være bedre å ta ks.Jeg har lyst på en vanlig fødsel men kroopen min får det tydeligvis ikke til - venter nr. tre nå og er selv usikker på om jeg skal prøve en vanlig fødsel til eller ta ks med en gang.
BeBe_83 - nr 2 i oktober Skrevet 17. januar 2008 #3 Skrevet 17. januar 2008 Får du lov til å prøve vanlig fødsel lucky3? Når du har hatt 2 ks?
skimre Skrevet 17. januar 2008 #4 Skrevet 17. januar 2008 hei! jeg hadde planlagt KS med nr 1, pga seteleie... var oppe av sengen samme kveld, og hjemme etter 2 dager. hvis man presser seg litt igang får man mindre smerter totalt;o) liten solskinnshistorie dette her altså, er vel ikke alle som har det like enkelt som jeg hadde det, men jeg fikk paracet i noen dager, det var eneste smertestillende jeg brukte fra dagen etter KS, fikk voltaren og paralgin forte samme dag som KS, men uansett, det trenger ikke være så smertefullt med KS...
nabokjerringa Skrevet 17. januar 2008 #5 Skrevet 17. januar 2008 Jeg hadde keisersnitt med min første. Syntes det var ekkelt å ligge å være våken mens de hentet ut barnet.. og hadde mye vondt etterpå også. Jeg skal prøve vaginal fødsel denne gangen..håper jeg.. hun sitter nemlig i sete foreløbig..
Leveringsklar i februar:-) Skrevet 17. januar 2008 #6 Skrevet 17. januar 2008 Har hatt keisersnitt første gangen fordi det var tidligfødsel, seteleie og bekken som da ble for trangt i forhold til tidlig fødsel og seteleie. Jeg har termin om tre ukers tid, og kan heldigvis i utgangspunktet føde vaginalt. Jeg hadde et ukomplisert keisersnitt og var våken under inngrepet og såret grodde fint og uten trøbbel. Men jeg hadde vondt i arret i ett år etterpå og kunne ikke gå med de vanlige buksene mine pga smertene. Dette er delvis min motivasjon for å ville ha vaginal fødsel. Jeg følte meg utrolig dårlig de første fem dagene, og hadde veldig vondt selv om jeg fikk smertestillende. Jeg fløy rundt i en døs mellom barsel og nyfødt intensiv og greide liksom aldri å våkne helt. Til slutt gikk det opp for meg at jeg rett og slett ikke tålte den sterke smertestillende lille tabletten jeg fikk med en paracet, for når jeg ikke fikk den på 5 dagen, klarnet hodet og det ble mindre vondt! Slå den... Tåler ikke sterke medisiner tydeligvis... Nevner det bare som et tips hvis du skulle få det på samme måte etter et keisersnitt. Det er bare du som kan vite om det å føde igjen blir så vanskelig for deg at det er bedre med keisersnitt. Men ha i bakhodet at selv om mange synes det virker lettvint og greit med keisersnitt, så er det faktisk en operasjon som KAN HA mange flere risikofaktorer. Lykke til!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå