Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært til kontroll idag og fikk beskjed om at det var funnet eggehvite i urinen (a+) og at jeg derfor må inn på ny kontroll om en uke. Blodtrykk var fint og det var ingen tegn til hevelser, men jeg har følt meg litt uvel den siste tiden ør/tung i hodet så jeg fikk beskjed om å passe på.

Føler meg ellers i fin form og siden legen la vekt på at det ikke var noen grunn til bekymring så er jeg egentlig veldig rolig, men hadde vært fint å vite litt mer om svangerskapsforgiftning, om det evt er noe jeg kan gjøre for å forhindre det, ting jeg bør være oppmerksom på osv.

Har også hørt at eggehvite kan komme av stress eller forkjølelse, lurer på om noen vet noe om det? Har nemlig slitt med forkjølelse i to uker, så i så fall kan jo det være grunnen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke så veldig mye om det, men litt. Det står en del om det på nett også. Du skal være oppmerksom på pannehodepine, smerter øverst i magen og ødem i beina (det siste er jo forsåvidt ganske vanlig å ha unasett når man er gravid da). Er det svangerskapsforgiftning på gang så har man gjerne alarmerede høyt blodtrykk. Hvis legen sa at du skulle ta det med ro å ikke bekymre deg så er det sikkert ikke noen umuddelbar fare:) Mange som går svangerskapet ut med svangerskapsforgiftning, da den kan være mild. Får du derimot synsforstyrrelser bør du el kontakte helepersonell.

Det var det jeg visste vaffal:)

Lykke til, det går nok bra:)

Skrevet

Jeg har hatt svangerskapsforgiftning før, og jeg er enig med legen din om at det ikke er noe grunn til bekymring.

En av grunnene til at du har eggehviteutslag kan være fordi det ofte er proteiner i utfloden. Jeg har hatt høyt blodtrykk fra første stund i dette svangerskapet, og har vært redd for å få falske utslag i urinen - derfor vasker jeg med alltid meget godt før jeg tar urinprøven. Prøv det før neste gang du skal ta urinprøve :-)

Skrevet

Jeg har hatt høyt blodtrykk.. 144/92 å ble sykemeldt.. så 4dager etter var blodtrykket fortsatt høyt..men fiin urinprøve.. så to dager etter det igjen var blodtrykket normalisert seg til 126/80.. men hadde da 1+i protein.. Er det lurt å holde seg i ro sånn at ikke blodtrykket stiger? tenker da på å være fullt sykemeldt, uansett hvor kjedelig det kan bli.. men er bare himla bekymret for å utvikle svangerskapsforgiftning.. har ikke merket noe hodepine etter jeg ble sykemeldt og var det jeg sleit med på jobb noe som sikkert kom av høyt blodtrykk.. nå er jo blodtrykket lavt i og med at jeg tar det med ro..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...