Gå til innhold

Regnes grøt som et fullverdig måltid?(4-5 mnd)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Regner dere grøt på kvelden som et fullverdig måltid? dersom den er utblandet med mm / mme. Jeg får ikke i gutten min både mme og grøt, så jeg lurte på om det er greit å bare gi ham grøt og så litt vann etterpå? han er 4,5 mnd ca.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes det var litt vanskelig å svare på egentlig... Vi hadde også litt problemer med kveldsgrøten og mme. Han ville ikke ha mme etter grøt, så vi prøvde heller å gi mme først og så gi ham grøt. Det gikk veldig fint og vi gjør det sånn fortsatt (5 1/2 mnd nå...). Får nå ca 140 ml mme og grøt av 100ml mme. Selv om han ikke vil drikke opp all melka, spiser han gjerne opp all grøten. Han er veldig glad i grøt;) Du har kanskje prøvd å gi melk før grøten? Hva med evt å gi melk litt tidl og så vente litt før du gir grøt? Eller omvendt?

Skrevet

HI

Ja, har prøvd å gi mme først, da spiser han nesten ikke grøt. og gir jeg grøt først vil han ikke ha mme etterpå...han liker best grøten da. så kunne jo gidd ham rikelig grøt.men siden han bare er 4,5 mnd vil jeg ikke gi for mye grøt heller... han har jo nylig beg.med grøt så...redd han blir dårlig i magen...

Skrevet

Hei

Vi gir grøt, så tar vi kveldsstellet/bading, også får hu flaske til slutt.. Da går det ei lita stund mellom grøten og melka og det fungerer veldig fint her iallefall =)

Skrevet

HI

Ja, det gjorde vi også før.Men han har vært veldig trøblete med maten i det siste, spist lite. helt til i dag. så tror jeg skal prøve som du "Salto&lille flikkflakka" skriver, igjen i dag. se om det går nå, siden han har beg.å spise bedre igjen nå. Men ut i fra disse svarene så forstår jeg det sånn at grøt ikke regnes som et fullverdig måltid da? selv om en blander med 100 ml.mme!? og gir event.vann etterpå...

Skrevet

Vi gjorde samme som hun over. Først grøt. Så stell/bad, på med pysj å¨så fikk han flaska. Da drakk han alt fra 40 ml. til 100 ml. Men det var ikke alltid han ville ha melk etterpå. Tror da grøt skal være ett fullverdig måltid. Når evt. våkner barnet ditt for mat neste gang (hvis det ikke sover rundt da)?

Skrevet

HI

Legger ham 20.30-21, så våkner han mellom kl.2 og 4.da får han pupp :)

Tror også jeg kan regne det som et fullverdig måltid, siden jeg blander med mme/ mm. og gir event.litt vann om han vil ha etterpå. For han blir jo godt mett :)

Skrevet

Ja, jeg hadde regna det som fult måltid, eller jeg gjorde det selv da lillegutt var så gammel. Mange ganger han ikke orket. Å da stresset jeg ikke mer med det.. Så det går nok bra=) De drikker bare det de vil ha/orker.

Skrevet

Vi gir grøt 1 time før han skal legge seg - også får han melk når han skal legge seg. Vi slet nemlig med det samme som deg. Nå spiser han masse grøt og som regel drikker han 200 ml melk etterpå (noen ganger orker han ikke alt, men får iallefall i seg noe melk.)

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...