little old lady hoo Skrevet 17. januar 2008 #1 Skrevet 17. januar 2008 Leste nettopp i vg at kvinner som gikk opp mye mellom svangerskap hadde større sannsynlighet for å få gutt som nr to. Ingenting annet hadde innvirkning. Vi lærte på skolen at det er mannens sædcelle som bestemmer kjønnet på babyen og ikke vekten. Dette får meg til å tenke på andre studier som viser at undervektige kvinner oftere mister baby, og at guttefostre er svakere enn jentefostre og aborteres både tidlig og oftere enn jentefostre. Kan det være slik at overvekt faktisk beskytter guttefostre bedre, slik at flere påbegynte svangerskap fullføres, og dermed fødes det flere gutter? Hva kan grunnen evt være dersom overvekt skulle ha noe å si for kjønn? Det stod det ingenting om i artikkelen. Noen forslag?
Chiabatta Skrevet 17. januar 2008 #2 Skrevet 17. januar 2008 Vet bare at jeg vet om en del overvektige kvinner som kun har fått jenter.
Gjest Sekretøsa Skrevet 17. januar 2008 #3 Skrevet 17. januar 2008 Hm, godt poeng... Jeg fikk jente først, la på meg 6 kg i sv.skapet, og 20 kg etterpå... fikk gutt nå.. ) Kanskje det stemmer? Nei, jeg vet ikke. Tror det blir spekulasjoner....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå