Under den hvite bro Skrevet 17. januar 2008 #1 Skrevet 17. januar 2008 Er det ikke slik? Har dere oversikt over hvor mye dere egentlig handler for i måneden?? Jeg har det ikke...*skjemmes* Tør ikke si hvor mange tusen som hver måned rett og slett er borte... Jeg satt nettopp og fortalte mamma hvor dårlig råd jeg synes vi har og hun ble helt paff da hun hørte hva vi har netto hver måned....og mente jeg burde skjemmes... Hva er så gjennomsnittet...det en vanlig småbarnsfamilie på 4 har i måneden...finnes da slikt på nett eller? Noen som vet... 40.000.- netto er vel ganske gjennomsnitt eller??? er jeg på bærtur???
Gjest Sekretøsa Skrevet 17. januar 2008 #2 Skrevet 17. januar 2008 Nja, hadde jeg ikke vært hjemme i permisjon med DÅRLIG med lønn, så hadde vi nok hatt 40 netto ja. Noenganger har gubben dette alene. ANER Ikke hvor mye som går ut, men borte blir penga hvertfall!
Gjest Skrevet 17. januar 2008 #3 Skrevet 17. januar 2008 Vi har, med kun en person i jobb, ca 45 000 inn per mnd. I tillegg til det kommer lånakassen på 6200 og barnetrygden på 970, samt husleie på 3800. Så ca 55 000 per mnd. Og hvor mye av det som går rett i dragsuger?! Nei det tør jeg jaggu ikke tenke på engang! Enorme mengder må det jo være, for de fste utgiftene er ca 22 000 per mnd så kommer småregninger og mat i tillegg. (vi er 3 voksne da, litt dyrere) Jo også bensin og slikt. Men mye, ja garantert. Men vi pusser opp også så det går heldivis noen kroner til huset hver mnd også
Sjokoladekaka Skrevet 17. januar 2008 #4 Skrevet 17. januar 2008 Her er det som kjem inn nesten mnede på halvparten av det dokke har.... Hmm, er vi fattige vi då? Har ikkje mykje til "shopping". Må handle det nødvendige. Veit dei som har mindre enn oss også. Vi er 3 stk.
Gjest Skrevet 17. januar 2008 #5 Skrevet 17. januar 2008 40 000 utbetalt er vel rimelig vanlig for to inntekter.. Vi ligger fra 35 000-45 000..noen ganger over 50 000 ( litt etter hvor mye overtid mannen i huset jobber) Vi har lite lån ( 1,3mill sammenlagt) og har faste utgifter på ca 15 000 hver mnd så vi klarer oss svært godt. Driver å pusser opp hus nå og bruker vel mest penger der...men når det er gjort unna så kan vi velge å enten jobbe litt mindre og klare oss svært godt, eller fortsette som nå og ha svært god råd...luksusvalg. Vi er 5 stk. Legger til at vi sparer fast og alltid har en god buffer og aldri opplever at vi har "dårlig" råd.
grå :) Skrevet 17. januar 2008 #6 Skrevet 17. januar 2008 vi gikk fra ca 17 til rundt 25 (tror jeg det er) for litt siden. har ikke merka store endringa bortsett fra at nedturene er litt sjeldnere enn før nå. her forsvinner en god deli i lån og en del i reising ( jobb og for å besøke slekt), men er nok en del som kunne vært spart inn på. samtidig føles det ikke som man handler så mye unyttig heller. regninger blir det likevel
Alba44 Skrevet 17. januar 2008 #7 Skrevet 17. januar 2008 Syns ikke vi bruker så mye på shopping, jeg. Koser meg og handler klær og div. til lillegutt, men mannen og jeg har da nok klær så her spares det penger hver mnd.
Kanskje snart? *igang igjen * Skrevet 17. januar 2008 #8 Skrevet 17. januar 2008 Hmm maa si jeg ikke bruker saa mye paa shopping egentlig..Liker aa handle naar det er salg, kanskje finner jeg no billig aa bra..Liker aa reise da saa bruker en del penger paa det, da det bare er oss to.. Men sparer ogsaa mye, som vi haaper aa bruke mot hus en gang i fremtida..
___ Skrevet 17. januar 2008 #9 Skrevet 17. januar 2008 Vet ikke hva som er gjennomsnittsintekten er her i landet nå, men i 2005 var medianintekten etter skatt på 312.000,- pr husholdning. Den er i hvertfal så høy at man skulle kunne greie seg på det uten noen problemer. Som du ser ligger dere langt over det som er vanlig.
___ Skrevet 17. januar 2008 #10 Skrevet 17. januar 2008 For husholdninger med små barn ligger foresten tallet hørere. Der tror jeg dere ligger sån omtrent midt på treet selv om jeg ikke har konkrete tall på det.
mammamamut Skrevet 17. januar 2008 #11 Skrevet 17. januar 2008 Sambo har mellom 30-48000 i mnd. Jeg er hjemme så har ingenting. Synes vi har akkurat passe. Skulle gjerne hatt mer for de penga får virkelig ben å gå på.
Gjest Skrevet 17. januar 2008 #12 Skrevet 17. januar 2008 Regna litt gjenomsnittet her, dvs uten overtid og med barnetrygd osv, kom på 456 000 utbetalt på 1år, ikke ille det. Da er det utbetalt 38 000 pr mnd, og det ligger vi på når det er en vanlig mnd. Litt under en dårlig mnd og endel over en god mnd. Trodde vi lå på ca gjennomsnittet..og det gjør vi sikkert også...kansje bedre med tanke på at vi har lite lån og derfor mer igjen når alt er betalt.
Chiabatta Skrevet 17. januar 2008 #13 Skrevet 17. januar 2008 Vi har ikke mye til overs etter en haug med regninger må betales hver måned. Får shoppet det viktigste som barna trenger, men det blir lite til oss selv eller noe ekstra. SELVFØLGELIG hadde det blitt mye mer shopping hvis vi hadde hatt mer penger!!! Skulle gjerne tjent litt bedre. Målet er å klare å spare også, men det blir nok langt frem i tid.
Fru HottenTott♥♥ Skrevet 17. januar 2008 #14 Skrevet 17. januar 2008 Vi har langt ifra så mye i mnd.. Men nå har ikke samboern et høyt betalt yrke.. Han ha ca 300.000 i året, 17.000 utbetalt, jeg går skole via nav og har 9.000 i mnd.. Får heller ikke noen høyt betalt yrke når jeg er ferdig - hjelpepleier.. Men vi klarer oss fint vi.. Foreløbig en unge..
*·.·»¦«´¨`ellapia´¨`»¦«·.· * Skrevet 17. januar 2008 #15 Skrevet 17. januar 2008 Huff...jeg har ca 15000 etter skatt i mnd, og sambo har rundt 7-8000 i studielån. Så jobbar han litt ekstra og tjener rundt 2000 kr på det. Så har vi nesten 1000 kr i barnetrygd. SÅ, rundr 26 000 kr har vi å gå på. Det går akkurat...hehe, men er ikke mye. Synes uansett vi sløser en del. Kunne godt ha tenkt meg faste summer til mat og husholdning, og en viss oversikt over hvor pengene forsvinner...og NÅR de skal forsvinne, f.eks forsikringer, husleie, strøm, mobiltlf, internett, bil, barnehage og slike saker:) Får prøve å få til det fremover tror jeg:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå