Gå til innhold

Kanskje et litt hysterisk spørsmål men...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det greit å spise makrell i tomat? Med tanke på at fisken først er varmebehandlet, og så kjølt ned.. tenker da at bakteriene kan vokse opp når den er kald? eller tar jeg helt feil? Er bare så redd for å gjøre noe "galt", vil ikke miste igjen!

Og så er jeg såå glad i makrell i tomat:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror og mener at makrell i tomat må være helt supert å spise for både deg og babyen!! Spis i vei, har aldri hørt om at det skulle være farlig. Jeg spiste det hele forrige svangerskap, faktisk så mye at jeg ikke orker det mere.. Men hvis du går på er det enten mattilsynet eller matportalen sine sider og sjekker først. Der står alt som ikke anbefales.. Kanskje noen andre kan finne linken for deg!!

Skrevet

takk for svar:) Ja jeg tror jo egentlig selv da at det må være greit å spise det.. Men du vet..blir jo så redd for alt når man blir gravid, hehe:)

Har vært på matportalen og sett, der stod det ingenting om det. Men det sto at fisk som var varmebehandlet måtte spises rykende varm osv.. Men de mener sikkert middag da, at den må være skikkelig varm..

Men jeg spekulerer jo i alt! hehe

Skrevet

Jeg vet, jeg leser på alt før jeg trøkker i "trynet".. Man blir faktisk lettere hysterisk av å være gravid. Spesielt 1.trimester.. Hormoner som jobber overtid og alt hjelper ikke akkurat.. hi hi..

Hvor langt er du på vei? Har du barn fra før?

Skrevet

Helt enig! hehe:)

Jeg er bare 4 uker på vei, IKM i dag, testet positivt i går.. Tok en test i dag også for å være sikker, den var like positiv:)

Dette er vårt første barn:) Men klarer ikke å glede meg helt enda. Hadde en SA i uke 11 i juli, så kjenner at jeg er veldig redd denne gangen. Selv om jeg vet at sjansen for å miste 2 ganger er liten :)

Hvor langt er du på vei da? Har du barn fra før?

Skrevet

Oj, grattis med ny spire i magen... Denne gangen går det nok strålende skal du se!!

Jeg er 10+3 idag, og jeg har en jente på 14 mnd fra før. Så her blir det to tette og en badehette..

Skrevet

Takk for det:)

Oi ikke lenge til du er over den "magiske" grensen da! Heldig du:)

Koselig med to tette da:)

Skrevet

Nei, den magiske grensen nærmer seg med stormskritt.. Men jeg har litt blødning idag, noe jeg IKKE liker.. Har ikke noe vondt eller noe, men det som også bekymrer er at jeg følte at symptomene mine bare forsvant igår.. Vet at det er jo tiden for det nå, men man blir rimelig stresset likevel.

UPS...Ikke meningen å dra deg med meg her altså..

Skrevet

Skjønner at du blir litt bekymret, men en liten blødning trenger ikke være farlig. Og så lenge du ikke har vondt så skal du ikke tenke så mye på det.. ikke så lett å ikke tenke på det da men...

Da jeg mistet så startet det med kraftige murringer, og så brun utflod, og så styrtblødning. Og nå er du jo så langt på vei ,,så det er vanlig å miste symptomene da. Så prøv å slapp av. Men får du vondt så skal du kanskje kontakte legen... Men det går nok helt sikkert bra skal du se:)

Gjør ingenting at du "drar meg med". Har et realistisk forhold til det å miste, vet at det kan skje, det har jeg jo opplevd selv.. Så jeg blir ikke mer bekymra av at folk snakker om det..

Skrevet

Takker for gode råd.. Ikke alle som har like realistiske syn på å miste her inne nemlig.. Jeg vet jo egentlig at alt er ok, men man blir ganske så stresset av den minste "uregelmessige" ting nå i 1.trimester.. Har vært to ganger til UL, og begge gangene har det vært full aktivitet og hjerteslag. Utrolig koselig.

Jepp, får jeg vondt tar jeg en tur til legen, selvom jeg er midt mellom fastlegebytte, og ikke orker gå til forrige.. Får ta en privat-time i tilfelle tenker jeg!!

Skrevet

Så bra at du har vært til UL å sett hjerte slå da:) Da er sikkert alt helt i orden:) Men jeg forstår jo at du blir bekymret da, er ikke lette de her 12 første ukene! Snart er de over for din del:) Har du begynt å få mage da? det gleder jeg meg til jeg får:) Føles mer virkelig da!

Jeg har også akkurat byttet fastlege. Aldri likt han forrige jeg hadde, og når jeg mistet så var han veldig kynisk å frekk, da fikk jeg nok og byttet med en gang! Men jeg har enda ikke vært hos den nye legen min, så hååper han er bedre:)

Skrevet

Er det mulig? Fy fader så mange dustete leger det finnes rundtomkring altså.. Frekkas..

Sist jeg gikk gravid så gikk jeg hos enda en annen, han skrev ut feil henvisning til meg TRE ganger. Jeg skulle ha henvisning til bassentrening pga bekkenløsning, men han skrev pga isjas.

SÅ spurte jeg han om jeg kunne få epidural pga en tatovering, hvorpå han svarte at er ikke epidural sånn man setter i underlivet??? HVA???

OG sist, men ikke minst, etter å ha vært sykemeldt fra mai til slutten av september pga bekkenløsning (jeg jobbet som hovmester da..) sier han at NÅ kunne jeg vel prøve å gå tilbake i jobb.. Halvannen mnd til termin.. Jeg skiftet fastlege da jeg..

Men hun jeg fikk har vært helt ute hun også, så jeg har byttet nok en gang.. Aner ikke hvordan det blir denne gangen. Hmmm

Hvor holder du til diddelidu? (kult nick forresten!)

Skrevet

Seriøst?? Må jo være helt blåst han legen som ikke visste hva epidural var da!

Er så mange tragiske leger! Og det er så mange som ikke kan behandle oss som mennesker! De ser bare det fysiske, ikke menneskene bak!

Når jeg mistenkte at jeg hadde SA så ringte jeg legevakten, da fikk jeg beskjed om å gå til fastlegen neste morgen og be om henvisning til UL.

Da jeg spurte fastlegen min om jeg kunne få UL fikk jeg dette til svar, "Hva er det du tror? tror du at dette her er noe rema 1000 der du bare kan komme å bestille deg en ultralyd?? Det er ikke sånn det fungerer!" Og så tok han underlivsundersøkelse og såg at fosteret var på vei ut. Jeg begynte selvfølgelig å grine, og han var så kynisk. Sa at dette opplevde han flere ganger i uka, helt normalt å miste..akkurat som han mente jeg ikke burde grine for det.. javel tenkte jeg... JEG har aldri opplevd det før, for MEG er det ikke normalt..

Men har hørt mange gode ord om den nye fastlegen min, så jeg gleder meg litt til å gå til han:)

Jeg holder til på vestlandet, litt utenfor Haugesund.. Hehe, takk for det, synes jeg har litt teit nick jeg da, men fant ikke på noe bedre:)

Hvor bor du da?

Skrevet

Herregud for en idiot!! BRA at du har skiftet. Noen leger tror virkelig at mennesker ikke har følelser. Tenk å ikke bli henvist til UL på det grunnlaget? Fy søren for en tulling.

Blir spennende om nye fastlegen er bra da!!

Jeg er fra Indre Arna utenfor Bergen, men bor i Oslo. Har bodd her ganske nøyaktig 5 år. Trives veldig godt, og så er jeg så heldig at min pappa har en jobb som medfører MYE Osloturer, noe jeg er overtakknemlig for. (er skikkelig glad i, og savner familien min..)

Ble litt glad her isted, kjente den "ekle" kvalmen kom sigende, og det er jo alltid et godt tegn..

Skrevet

Fikk henvisning til slutt da.. etter aborten var konstatert, for å se om alt kom ut av seg selv, eller om jeg måtte ha utskrapning... Men det var bare så frekk måte å svare på..

Bra at du har en far som ofte kommer til oslo da:) Godt å ha litt familie rundt seg, jeg hadde ikke klart meg uten:)

Ja, rart det der... Når man blir gravid blir man plutselig litt glad for å bli kvalm! hehe:) Godt å kjenne litt symptomer.. Uff kvalmen er kommet her, allerede flere dager før IKM.. Så lurer på hvordan det skal gå videre i svangerskapet! :)

Nå må jeg vaske huset! Har drøyd det lenge nok nå! Uff, gleder meg ikke:(

Lykke til videre, går nok kjempe bra med deg skal du se:)

Skrevet

Jeg har lagt deg til vennelisten min, så kan vi følge hverandre litt opp!!

Vask huset du, jeg må jobbe litt.. (Sitter og jobber ved siden av her, men litt dårlig fokus idag!!)

Det går nok superbra med deg også!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...