camillah 2 små Skrevet 17. januar 2008 #1 Skrevet 17. januar 2008 Jeg er litt oppgitt... Jenta vår på fem måneder begynte å få så fin rytme, hun brukte å sove fra sju om kvelden til ett eller to, da brukte hun å amme, og så sov hun igjen til fem-seks, da hun fikk mat igjen. Og så sov hun litt til vi sto opp, sånn rundt åtte-ni. Men nå våkner hun klokka ti, klokka ett, klokka fire og klokka sju! Jeg blir sprø! Jeg lurer på om det kan ha noen sammenheng med at hun har begynt å smake litt på grøt de siste dagene. Men det begynte egentlig før dette, hun kom litt ut av rytmen etter jula, så det kan jo være derfor... Uansett lurer jeg på om noen har tips om hva vi kan gjøre? Vil det lønne seg å la henne skrike litt? Jeg kunne i alle fall tenke meg å få henne til å sove fra ti til fire...
juni-august-mai gull:):):) Skrevet 17. januar 2008 #2 Skrevet 17. januar 2008 jenta mi er 5 mnd og roer seg ikke før 10 11 tiden om kvelden,våkner deretter hver 2 eller annen hver time...blir og sprø!!!!!!!!
Adrian07♥ Sofie10♥ Skrevet 17. januar 2008 #3 Skrevet 17. januar 2008 Her er det nå hver fjerde time, noen ganger oftere.. men da får han bare smokk.. Jeg hadde sååå fin rytme for en tid siden.. Da våknet han bare en gang på natta! 21-08 (pupp kl 03) Så trenger råd jeg og.. August gull: Har skrevet melding til deg =)
*Sirkeline*, Snuppa og Snippen Skrevet 17. januar 2008 #4 Skrevet 17. januar 2008 Mi har vært håpløs om natta fra hun var 4 mnd hun også........og helt til nå. Nå er hun 9 mnd. Ble dessverre verre og verre til hun var ca 8 mnd. Og på det verste våknet hun hvert kvarter store deler av natta. Høres ut som om det er normalt i den alderen, ettersom det er så mange som skriver om det her inne. Vil bare ønske dere LYKKE TIL jeg.
Kufiolilla Skrevet 17. januar 2008 #5 Skrevet 17. januar 2008 Gutten min også... Hadde så fin rytme, med to "foringer" om natta, men så rundt nyttår begynte han å sove urolig og våkne ofte. Ser at dere har jenter, og at de er bittelitt eldre; har det kanskje noe med barnets vekt å gjøre når denne perioden kommer? Min veier 7 kg, og er 4 mnd. Vi skal begynne med grøt i dag, for å se om det blir noen endring.
*Rutletutt* Skrevet 17. januar 2008 #6 Skrevet 17. januar 2008 Jenten min har våknet annenhver time for pupp hele tiden, noen ganger oftere...hun er 5,5mnd. Begynte med litt grøt rundt 4 mnd for å se om det ble bedre, men det ble verre! Da våknet hun likevel og ville ikke ha pupp siden hun ikke var sulten - så da var hun bare våken i noen timer midt på natten i stede! Så ble hun overtrett, fant ikke roen og hylte...sliiiiitsomt....da er det bedre å amme annenhver time, ja...så jeg har kuttet ut grøten igjen.
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2008 #7 Skrevet 17. januar 2008 Har en på 5 mnd og det går stort sett 3-4 timer mellom hver amming på natta. För vi begynte med gröt våknet han 5-6 ganger, så litt bedring er det. Men jeg hadde håpet at det skulle bli enda bedre:( Er helt utslitt har ikke sovet mer en ca 5 timer om natta siden han ble födt..og han sover lite på dagtid også. Misunner dem som har babyer som sover natta gjennom!
MathildeC Skrevet 17. januar 2008 #8 Skrevet 17. januar 2008 "Greit" aa se det er flere av oss, synes alle babyer her paa dette forumet sover gjennom natta jeg...sukk... jenta vaar er nettopp blitt 6 mnd, og i natt ammet jeg hver 2.5 time og i tillegg faar jeg ikke sovet etter amminger. Og saa er det litt smokk og litt sutring i tillegg. Er kjempesliten. Jeg sover jo 5 timer eller mindre i alt.
♥Hilde & Emilie♥ Skrevet 17. januar 2008 #9 Skrevet 17. januar 2008 Jeg er visst heldig jeg skjønner jeg når jeg leser innleggene deres......=) Jenta vår har sovet hele natten fra hun var 2 uker gammel hun.......jeg aktet ikke og vekke henne på natten for å amme,så lot hun sove til hun våknet,og det gikk kjempefint det=) Fikk litt pes for dette av jordmor,men så lenge jenta la på seg fint og var fornøyd så var/er det det viktigste for meg! Nå er hun 5 mnd gammel og sover fra 22 på kvelden og til 8 neste morgen uten å våkne en eneste gang=)
camillah 2 små Skrevet 17. januar 2008 Forfatter #10 Skrevet 17. januar 2008 Godt å høre om flere som har hatt de samme vanskene... Men er det ingen som har klart å snu rytmen igjen? Jeg har tenkt å prøve i natt, og la tulla skrike litt. Så hun ikke våkner bare for å våkne, altså. Vi får se hvordan det går!
camillah 2 små Skrevet 18. januar 2008 Forfatter #11 Skrevet 18. januar 2008 Må bare fortelle at det ble litt bedre i natt... Hun sov fra halv sju til elleve, ammet litt, sov til tre, ammet litt igjen, sov til sju, ammet litt, og så sto vi opp i nitida. Så nå er det i alle fall firetimers intervaller! Hurra! Bare så det er sagt, i natt gjorde jeg ingenting for å få til en forandring. Jeg syns hun var så flink, likevel. Men jeg tror jeg skal prøve å få henne til å sove en lengre periode fra elleve. Hvis det er mulig.
camillah 2 små Skrevet 19. januar 2008 Forfatter #12 Skrevet 19. januar 2008 I natt sov hun fra sju til elleve, til tre og så til sju. Ser ut til at hun bare vil sove i firetimers intervaller. Noen som har tips om hvordan jeg kan få henne til å sove fra elleve til for eksempel fem-seks?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå