Gå til innhold

ang fødsel


Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg er garvid med nummer to, så denne gangen har jeg lest minst mulig =) Leste en del når jeg ventet førstemann (fant blandt annet mye på nettet) og laget meg opp en mening om hvordan fødselen skulle bli. Må vel si at jeg ble skuffet når det først satte i gang, for det var ingenting som ble sånn som jeg hadde tenkt. Det er ingen fødsler som er like og ingen som opplever de likt, så man kan fort bli skuffet. Denne gangen gruer jeg meg mye mer enn første gang, derfor har jeg lest minst mulig denne gangen =) Hvis du går inn på de klubbene som har født allerede får du ihvertfall noen virkelighetshistorier. Eller oppsøk et bibliotek, de bør jo kunne anbefale noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest en god del fødseslshistorier og sett litt videoklipp. Men så tenker jeg som så(som også du sier) at man vet jo ikke hva man går til og det blir ikke slik man tenker alltid.

Så da har jeg ikke gjort noe særlig mer med det igrunnen og tenkt at fødselen forløper seg slik den må.

 

Kanksje jeg er litt rar? Men synes det er litt vanskelig jeg... Grunnen til at jeg spør er egentlig fordi jordmor anbefalte meg å lese en bok..Men jeg gadd ikke bruke over 300 kr på å kjøpe den rett og slett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke du trenger å lese så veldig mye hvis du føler deg komfortabel med å ikke gjøre det =) Babyen kommer ut uansett den. Og når man først ligger der og skal ha den ut, så er det jo jordmor og barnepleier til stede som kan fortelle og veilede deg. Ta det litt som det kommer, som du sier, du veit jo ikke hva du går til og ingen fødsler er like. Ønsker deg lykke til uansett hva du velger å gjøre =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja,jeg får bare ta det litt som det kommer tror jeg og ikke stresse med det. Er jo litt redd for å bli skuffet også... Tro at det blir sånn eller sånn og så blir det noe helt annet....

Ut må hun og det blir sikkert en bra opplevelse:)

 

Lykkeønskninger sendes deg også:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Din fødsel kommer til å bli spesiell for deg:)

Jeg venter min andre i slutten av feb.

Syntes jeg hadde veldiggod effekt av å vite litt om pusting forrige gang. Lett å bli litt oppkavet når det står på som værst, da er det godt å ha lest litt om pusteteknikk, for å slappe av litt.Lett å hyperventilere litt eller ikke puste langt ned imagen, så det er mitt tips til deg. Jeg brukte 7 timer sist fødsel og hadde bare 4 akupunktur nåler, og det gikk kjempefint. Vondt er det, men det blir gradvis vondt og er vondt på en spesiell måte så det viktigste for meg under forrige fødsel var å være rolig, puste godt og jobbe med riene ikke mot. Det er noe i det de skriver om at for hver rie som kommer har du en mindre igjen:)

Forbrered deg på det værste, for da blir du overrasket over at det slettes ikke er så fryktelig som man hører om av enkelte:)

 

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er veldig glad i å lese, så jeg kjøpte "På vei" av Gro Nylander tidlig i sv.skapet. Veldig fin bok, varm og nært fortalt, og du får svar på alt du lurer på. Jeg skjønner imidlertid at det er litt liten vits i å kjøpe ei bok til 300,- når det nærmer seg, bare for å lese om fødselen. Kanskje du finner noe på biblioteket?!

Trur det er lurt å vite litt på forhånd, om de forskjellige fasene og sånne ting, og om hvilke muligheter du har for smertelindring. Det får du jo også vite der du skal føde. jeg skal til jordmorsamtale og omvisning på føden på tirsdag, det blir spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler meg så forberedt som jeg kan tror jeg..Skal føde på ABC og er forberedt på at det kommer til å gjøre skikkelig drit vondt...Har snakket litt med jordmor ang fødsel og skal dit imorgen. Det blir vel tatt opp igjen no når vi nærmer oss:)

 

Men skal se om jeg kan finne litt stoff om pusteteknikker ja,det skla jeg jammen meg gjøre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...