Gå til innhold

Er 9 mnd en sutre/mammadalt-alder?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller er det bare mi som er sånn nå?

Hun har elsket å holde på med lekene sine og farte rundt på egen hånd før. Har jeg tatt henne opp, vil hun ned på gulvet igjen med en gang. Men ikke nå lenger nei. Vi sitte på fanget/armen eller at jeg skal ligge på gulvet sammen med henne hele tiden. Går jeg 3 meter unna, så sutrer hun med en gang, krabber etter og henger i buksebeina mine. Slitsomt til tider!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ved 8-9 mnd alder så kommer separasjonsangsten. Fram til da har visstnok babyen sett på seg selv som en forlengelse av mamma (eller som jeg tror, ganske enkelt ikke tenkt over seg selv i det hele tatt...), men ved 8-9 mnd begynner de å skjønne at de er adskilt fra mamma og at mamma rett og slett kan forsvinne innimellom. Skrekk og gru!

Da er det greit å sitte i fanget, for da vet man i hvert fall hvor mamma er... Min jente på 9 mnd er veldig lik, vil gjerne sitte i fanget. Men kan også leke på gulvet så lenge mamma sitter ved siden av eller er i umiddelbar nærhet og ser på hva hun gjør på gulvet.

Helt normalt, og det går over. Om et år eller så...;)

Skrevet

Ok, da var det som jeg trodde.

Men om 1 ÅÅÅR !?!?!? Huffamei. Får bare snurpe sammen buksa så den ikke faller på gulvet litt til da. Hun henger jo i den hele tiden.

Skrevet

Min jente er 8 mnd og er akkurat begynt med det der! Enig at det er vanskelig å få gjort noe annet. Men det går jo over. Jeg tror at dersom du er tålmodig og lar henne få klenge, så vil hun fortere sleppe deg, enn hvis du velger en strengere linje. Det er en naturlig tid for alt. Hun vil klare lenger og lenger tid uten å se deg, dersom hun får bestemme tempoet selv.

Skrevet

Har ingen erfaringer om at d gå et år. Det synest jeg hørtest lenge ut.

Her har det vart i noen måneder. Fra 7mnd-11mnd.

Men det varierer veldig fra unge til unge da. Ene sønnen min var ikke slik i d hele tatt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...