Gå til innhold

er det mulig å ha 40 000kr i regniger???

Anbefalte innlegg

Skrevet

det er jo sjukt at vi har det!!!!!!!!!!!!!! hvordan i all verden skal vi overleve denne mnd....vi har en inntekt på tilsammen 30 000kr.......er heeeelt fortvilet....:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det er mulig...jeg tror jeg hadde gravd meg ned hehe...

MEN til trøst....etter regn kommer solskinn...

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Japp.. vi brukte 80 000 i november og desember, så det er fullt mulig! Kjipt, UTROLIG kjipt... har ettersleng enda :(

Skrevet

Ja desverre.. jeg skal sette meg ned og betale regninger for 50.000 i helgen.. Jippi..=(

Skrevet

fatter det ikke,så merker jeg at jeg blir sur på mannen min for han skulle på død og liv ha motorsykkel og "ny" mercedes.der er 7000kr i regninger bare der......

Skrevet

begynner snart å gråte her på jobben jeg........ååååå....jeg som tenkte jeg skulle handle litt tøy til meg selv siden det er salg.......har ikke handlet klær på 2 år.....men,det får vi ta senere

Skrevet

Det er veldig lenge siden nå, men vi hadde det en gang for snart 4 år siden... Vi måtte refinansiere lånet vårt, hadde ingen annen mulighet den gang,

Skrevet

Her må det prioriteres. Du får ta noen telefoner rundt omkring og høre om det kan være noen som vil dele opp regningen evt utsette den litt for dere. Den der er jo umulig å klare, om dere ikke plutselig begynner å drite penger.

Det verste du gjør er å bare la regningene bli liggende og få purringer og purregebyrer an mas.

Sånn ellers bør du kanskje vurdere å sette deg opp ett budsjett, du kan finne noen programmer til det på nettet, tror jeg.

Evt kan du ta deg en tur i banken, dersom dere har en noe rotete økonomi med f.eks forbrukslån, kan du ikke høre om dere får samlet de i f.eks huslån eller noe og med en månedsinnbetaling dere kan leve med...

Skrevet

Og sånn egentlig har dere vel kanskje ikke råd til ny mercedes og motorsykkel heller...det er ikke så smart å kjøpe for mer enn man har...

Skrevet

Det har vi ca annenhver mnd vi.

Dritfestlig når lønna kommer inn liksom:(

Men nå har vi ikke helt samme inntekt da...

Men det som blir foreslått, med å ta noen telefoner og be om litt utsettelse eller oppdeling her og der, er en veldig god idé, for jeg regner med det ikke er like gæli neste måned og utover i året:)

Og tenk så deilig når hele driten er betalt! Det er godt det, borte borte som vesla sier;)

Skrevet

Unnskyld at jeg spør, men hva for noe regninger er det!????

Skrevet

jepp...det er mulig for hvem som helst.. Vi slipper det siden vi betaler alt fra: telefon, strøm, lån, forsikringer osv hver mnd, pluss at vi setter av litt hver mnd på regningekontoen slik at det alltid er en buffer der så vi har når det kommer noe ekstra. Januar, feruar og mars kan fort bli kjipe mnd hvis ikke..

Kansje dere kan få delt opp noe?

Skrevet

motorsykkel kjøpte han i sommer,men må jo betales ned enda,fatter ikke at han ikke selger den etter maset mitt.Er heldigvis bare denne mnd det er sånn,men forbanna dritt altså!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

vi overlever vel på et vis,gubben sa at en kompis som skylder ah penger skulle gi de til han.er litt hjelp i det da,får helt vondt i magen av dette her.Hvorfor sier ikke han til meg at vi har så mye før nå?

er regninger på :

bil

huslån

husleie

tv-lisens

motorsykkel

2 tlf regninger

2 kredittkort

bompengeringen (5000kr i forskudd!!!!!)

++++++++ all annen drit

Skrevet

Kan dere ikke utsette den bompengeringen da?? Betale kontant, eller blir det grusomt dyrt 1 mnd?? Blir jo dyrere, men da kan dere utsette de 5000,- til neste mnd.

Skrevet

Den forskuddsbetalinga på bommen er kjip, ja. Men veldig greit å få det unna da, er vel billigst på sikt også å gjøre det sånn, er det ikke...? Men ett lite tips er vel (som om du ikke vet det) å få vekk kredittkortene, sinnsykt dyre lån:( Men ta en telefon og del opp litt. Evt betal litt mindre på bommen og betal heller 5000 neste gang.

Dere må jo ha penger å leve for også. Det ordner seg, vet du:)

Skrevet

herregud sier jeg nå bare, for et vanvittig forbruk noen her har - vi lever på 20.000 kr i måneden, og klarer oss faktisk ganske bra,vi har to biler, hvor den ene er ganske ny, og bor i et lite hus. Vi lever litt fra hånd til munn, og får ikke spart opp særlig mye, men vi lever da ikke dårlig heller. Men skjønner jo at huslån spiser mye, vi bor i et billig hus.

Ellers betaler vi og forsikriger, strøm o.l hver måned, og har en regningskonto hvor jeg setter inn penger hver måned, alt etter budsjett

Skrevet

vi skulle betale det ene kreditt kortet med det andre,men det er ikke nok til å betale det ene eller andre.huslån og leie er på 11000kr,det får vi ikke gjort noe med uansett og tlf må vi jo ha.noen ganger blir det bare mye........sånn som nå tydligvis.......uff.......

Skrevet

Er dritt lei regninger jeg også.... Noen sikkelig leie mnd januar og februar;(((... MEN så kommer juni/juli med feriepenger og skattepenger:)))

Skrevet

Hehe...lært leksa dere nå da ;) Kredittkort er nok fristende.men man skal være forsiktig og VITE at man har penger den dagen regninga kommer..hvis ikke så blir det dyre renter.

Når dere kommer over dene kneika ( som dere nok gjør) så prøv å sett av noen hundrelapper hver mnd til en buffer til kjipe dager :-)

Her setter vi alt som er igjen etter endt mnd inn på sparekonto når lønna kommer inn igjen... :-) Jeg var rimelig håpløs før...fikk det til å gå rundt, men gikk som regel i null pga dårlig planlegging, men samboeren er rene trollmannen når det kommer til penger.

Skrevet

Maser nå med mitt jeg da. Kan dere ikke ta hvertfall de kredittkortene inn i huslånet da, hvertfall hvis det er mye? Og klipp de i stykker, først som sist. Lett å falle for fristelsen å bruke av de, hvertfall om man først har "tatt litt".

Skrevet

Desverre er det fullt mulig.

Men det er godt at vi ikkje er dei einaste som har myje i rekningar!!

Skrevet

Det er sikkert surt å ha det sån nå, men jeg greier ikke å synes synd på dere. Dere kjøper tydligvis ting dere ikke har råd til. Da må dere regne med at det går sån. Hvis dere må bruke det ene kredittkortet til å betale det andre med bør dere nok tenke gjennom forbruksmønsteret deres skikkelig. før dere får ordentlige problemer.

Skrevet

Ja, da er visst fullt mulig... Her er også kontoen tom samme dag som lønning kom. 20.000 bare på bilen, tvèn streika (ny tv 1000), 7000 i bot etter gubben kræsja, kjøpte oss varmepumpe i julegave for vi mente vi hadde råd og å unne seg noe er visst bare dumt :( Nå skal den monteres for 4000 og ja... Grrrrrrrrrrrr. Glad vi har litt oppspart på sparekonto, ellers hadde ikke dette gått nei.

Skrevet

Oj, dette var spennende lesning for meg. Skal vise denne tråden til mannen min etterpå. Vi har nytt hus og halvny bil, og samlet inntekt på ca 29000 pr måned. jeg syns vi har det bra økonomisk! Alt er planlagt, ingen regninger utsettes, vi bruker ikke kredittkort. Vi har ikke penger igjen til fast sparing, men vi sover godt hver natt.... Jeg har bestandig penger i januar, da har jeg planlagt handling på salg. Fornuftige kjøp som vi sparer penger på.

Ta en tur i banken og få en rådgiver til å se på prioriteringene deres. Kanskje det er mange småutgifter som dere ikke ville savne en gang om de forsvant? Og kredittkort er en satans ting for folk som ikke har MEGET god styring på pengene sine...... Tingen er bare den at de som har så god styring på penger, trenger ikke kredittkort likevel! Klipp dem istykker med en gang!

Gjør hvertfall ikke den kjempetabben og bruk et kort for å betale regninger som dere ligger etter med allerede, hvis du ikke vet at dere får en utrolig stor lønning neste måned.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...