Boulengerina Skrevet 17. januar 2008 #1 Skrevet 17. januar 2008 Og hvordan gikk det? Jeg fødte begge mine liggende på rygg, men vil prøve noe annet denne gangen:)
Gjest Lille jenta mi Skrevet 17. januar 2008 #2 Skrevet 17. januar 2008 Jeg presset i alle slags stillinger jeg! Står hverftfall så i papirene mine....:-) Men da hun kom ut lå jeg på ryggen, tror jeg måtte det siden hun ble tatt med vakuum!
bobobaby+Lucas og Nathalie Skrevet 17. januar 2008 #3 Skrevet 17. januar 2008 jeg begynte sittende i sengen og lene meg på sambo, men det var ikke behagelig. så satt jeg på kne foran sengen. men det var helt grusomt. så jeg endte opp på rygg i fødesengen. det var helt greit. gikk bedre å presse da.
*tingeling* Skrevet 17. januar 2008 #4 Skrevet 17. januar 2008 Keisersnitt, så eg låg på ryggen......
mor2tette Skrevet 17. januar 2008 #5 Skrevet 17. januar 2008 Fødte begge mine på krakk! Kjempe greit:=)
☆Anonymia☆ Skrevet 17. januar 2008 #6 Skrevet 17. januar 2008 pressa i alle stillinger som man kan tenke seg,men fødte ikke sånn,fødte på ryggen,med magen spretta opp...=) ks ja..
Gjest Skrevet 17. januar 2008 #7 Skrevet 17. januar 2008 Satt/lå på ryggen og holdt meg under lårene. Hadde stått bøyd over en saccosekk i en halvtime først og presset, men det funket ikke Følte jeg fikk mye bedre kontroll når jeg lå på ryggen, litt mer power hehe..
strekkmerketrollet Skrevet 17. januar 2008 #9 Skrevet 17. januar 2008 fødte begge mine på rygg ) Rett og slett den stillinga som funga best for meg!
Kakeåndsen Skrevet 17. januar 2008 #10 Skrevet 17. januar 2008 På rygg begge gangene. Første gangen epi og vakum. Andre gangen holdt jeg haaaaaardt i håndtaket og hadde beina i spenntak i bøylene. Og vips så var hun ute.
Mille** Skrevet 17. januar 2008 #11 Skrevet 17. januar 2008 Med nr 1 i gynleie. Med nr 2 forsøkte jeg å ligge på siden mens mannen min holdt foten, men klarte ikke presse ordentlig da, + at jordmora var redd jeg skulle revne. La meg på rygg/halvt sittende i senga og ut kom hun. ;o)
Grorüd.. Skrevet 17. januar 2008 #12 Skrevet 17. januar 2008 Ble lagt på siden først.. Presset for harde livet uten nytte i ca 20 min.. Ikke faen om jordmoren ville ha meg liggende annerledes.. Til slutt så gaulet jeg "F*** kan jeg få legge meg på ryggen eller?? Så fikk jeg en stang eller noe til og holde i når jeg fikk lagt meg over på ryggen, og da var hun ute på 3-4 minutter.. Dustedame.. He he..
Gjest Skrevet 17. januar 2008 #14 Skrevet 17. januar 2008 Heeh..har alltid sett for meg den og den fancy stillinga før alle mine 3 fødsler...men endt med å sitte i fødestol med alle tre :-) Funka fint da.ingen sting!!! :-D Jordmødrene sa noe om at i fødeseng og helst fødestol så får de best oversikt og kan lettere hjelpe til så det blir mindre rifter...mulig de hadde rett i det...jeg har frivillig VELTA meg oppi i siste sekund..stått på gulvet helt til pressriene har kommet. Blir nok det hvis jeg får fler også.. ;-)
suseduse Skrevet 17. januar 2008 #15 Skrevet 17. januar 2008 jeg hadde ikke så mye valg, måtte ligge på rygg, med bene i de bøylene og henda rundt beina... gikk og gikk, han kom jo ut, men pressa sånn i over 1 time..
Gjest Skrevet 17. januar 2008 #16 Skrevet 17. januar 2008 Fødeseng, på rygg... Ei jordmor som pressa mot på hvert bein og ei som satt og dytta med en klut:p Hihi...
line_n & sara Skrevet 17. januar 2008 #17 Skrevet 17. januar 2008 satt i fødeseng, med beina i bøyler! sleit litt med å få ut snuppa, og etter halvannentime m pressrier, var jeg ikke akkurat i form til å prøve andre stillinger!
katlinka Skrevet 17. januar 2008 #19 Skrevet 17. januar 2008 På siden med ene foten i bøyle.. Det gikk kjempebra, veldig komfortabelt syns jeg...
Gjest Skrevet 17. januar 2008 #20 Skrevet 17. januar 2008 Gikk og sto i prekestol under riene og satt meg ned på kne foran sengen når jeg skulle føde... Jeg syntes det var en bra måte og skal jeg være så heldig og få et barn til vil jeg gjøre det samme:)
Synne&TheTerminator Skrevet 17. januar 2008 #21 Skrevet 17. januar 2008 Jeg satt vel på en måte...I den fødestolen, mens jeg hold beine mine å brukte de til å presse mot meg mens jeg presset, deg gikk grit.. Men når barnepleier og jordmoren og skulle presse de opp til ansiktet mitt ble jo smertene enda verre.... Jaja, han kom ut etter 40 min... Men søren så sint jeg var!!!
mammatil2små Skrevet 17. januar 2008 #22 Skrevet 17. januar 2008 lå på rygg da ho kom ut. men under åpningsrien trasket jeg rundt med prestestol og samboeren min. klarte ikke holde meg i ro.
Helnøtt med spire:) Skrevet 17. januar 2008 #23 Skrevet 17. januar 2008 Nr 1: på ryggen Nr 2: på siden
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå