Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er vel helt vanlig at pappa'n er med på fødselen, er det noen som skal ha andre enn han med?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skal ha med sambo ja

Mulig at mamma blir med også. Får se hva jeg føler for der og da:)

Skrevet

Klart han skal være med, har gitt han valget- for vil overhodet ikke tvinge han til det. Men han ville bli med og jeg hadde uansett ikke ville føde alene...

Skrevet

Ja de fleste vil garantert ha med kjæresten, men lurer jo litt på om noen menn kanskje ikke føler seg helt komfortabel med det? Uanett tror jeg ikke de angrer et sekund etterpå, det må jo være the one thing man ikke vil gå glipp av :)

Skrevet

Mannen min skal være med, han var med når forrige også ble født. Han vil holde seg ved sengekanten oppe ved meg, og det respekterer jeg så lenge han støtter og hjelper meg gjennom fødselen. Skal ikke tvinge han til å se!

Skrevet

Han skal være med, han er ganske dreven på valpefødsler, men tror nok dette kommer til å overgå hunden vår ja...dessuten er han utrolig nysgjerrig på hvordan morkaken osv. ser ut....ikke helt sikker på om jeg vil se den akkurat.

Skrevet

Han skal være med her også, og jeg har sagt ifra at han må holde seg "oppe hos meg", å ikke se der nede selv om han plutselig skulle få en vill ide om at han vil få det med seg :)

Tror ikke jeg vil se på morkaka heller...er litt "skjør" for sånne ting :)

Skrevet

Så glad jeg er for at du sier det med morkaka! Hvorfor i all verden skal vi se på den?? Det er jo bare en klump med blod og slim og sånt - vet det er den som har gitt babyen næring underveis, men trenger slett ikke å se på den likevel. Er oppvokst på gård og har sett utallige saue-morkaker, det holder for min del det. - Må huske å gi beskjed om det når jeg kommer inn.

Mannen min skal også bli med, tror det er litt fordi det er forventet av han, men det kan hende at det hadde vært like greit å få slippe - han blir jo litt hjelpeløs der på siden. Jeg tror forresten ikke han blir en dårligere far hvis han ikke klipper navlestrengen heller ;o)

Skrevet

Da må jeg også si ifra at jeg ikke vil se den?

Tror nok mange menn føler at det forventes at de skal være med, jeg har sagt til min samboer at om han føler underveis at det blir for heftig så får han lov til å gå ut!

Bedre det enn at han skal sitte igjen med en dårlig opplevelse av fødselen, dessuten tror jeg han føler seg bedre når han vet at han har muligheten til å trekke seg litt unna. Jeg har jo ikke født før, så jeg vet ikke helt hvor stor rolle mannen egentlig spiller der inne på fødestua. Selvsagt godt at han ER der...men..vi får se hvordan det går :)

Skrevet

Jeg skal gå alene, siden pappa`n ikke ønsker det og min mor er for hysterisk og vil bare skremme meg mer.. Ville blitt helt feil for min del å ta med en venninne.. En fødsel er alt for personlig.

Skrevet

Du blir nok tatt godt vare på av jordmor og sykepleiere!

Det er sikkert tøft å dra alene, men samtidig bedre enn å ha med personer som stresser deg. Uansett er det jo babyen du skal treffe :)

Lykke til!

Skrevet

Jeg håper det skjer på et tidspumkt at det passer at samboeren er med, men jeg gidder ikke sette hele verden på hodet for å skaffe barnevakt til sønnen min, hvis det skjer foreksempel på natta. Da vil jeg at pappan skal være hjemme med han til morgenen, så kan jeg ta en taxi til sykehuset. Vil ikke at sønnen min skal bli redd eller stresset når fødselen min begynner. Kunne ikke tenkt meg å hatt med noen andre enn samboeren min på selve fødselen. Synes det blir alt for personlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...