Gå til innhold

6mnd baby!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det sånn her inne at alle som har baby på 6mnd, har en baby som snur seg rundt?? og snart er på vei bort over gulvet?

Jenta mi er 6mnd og 1uke, hun snur seg ikke, og flytter seg derfor heller ikke på gulvet. Men hun er aktiv ellers, spreller mye og kan ta tak i foten sin. Og hun kan ligge å holde på samme leke i lengre tid.

Men så sitter jeg her inne og leser om alle på 6mnd som snur seg og ruller bort over gulvet.......er det jenta mi som er utroli treg eller?? eller finnest det andre her inne med barn på 6mnd som ligger i ro på teppe sitt?

kanskje jeg bare skal nyte tiden mens hun ligger i ro, plutselig blir det full fart her inne når hun flytter seg over alt ;)

Men jeg bare lurer jeg.......blir jo litt fort bekymmret når det er mitt førswte barn og ikke har erfaring på dette her :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Gutten min er 6 mnd imorgen, og han snur seg heller ikke enda! Dvs han har snudd seg 1 gang fra mage til rygg, men det var det heller dårlig balanse som gjorde tror jeg..Er så forskjell på disse små, eldstemann snudde begge veier når han var 4,5 mnd. Så tror du kan ta det helt med ro, gjennomsnittet for å snu seg er vel på ca 6 mnd om jeg ikke tar helt feil! Min gutt er også veldig aktiv! Prøver å komme seg framover når han ligger på magen, men det er jammen ikke lett! Ender som regel bakover istedet! Men han snurrer rundt sin egen akse og ser vel at det bare er et tidsspørsmål før han begynner å snu seg rundt! Vi får bare nyte denne tiden, det kommer den tiden da du savner at de bare lå der:-)

Skrevet

Neida, vaar er 6 mnd og har faktisk ikke snudd seg en eneste gang :-) Men jeg er ikke bekymret, hun er superblid og sosial og aktiv. Liker aa ligge paa magen naa (hatet det da hun var 3-4 mnd, men vi trente saa ofte vi foelte vi kunne). Kjenner flere andre babyer paa samme alder som ikke har snudd seg, men ogsaa mange som har.. Men ikke noe unormalt tror jeg!

Skrevet

Mi blir 6 måneder på lørdag, og hun snur seg fra rygg til mage(gjort siden 4 mnd og 3 uke), men har ikke fått helt taket på mage - rygg enda. Dersom hun ligger naken, ruller hun begge veiene ganske lett. Så det kan være lurt å la dem være i fri utfoldelse naken :) Ellers ligger hun ganske i ro på matta si, klarer å snu seg i ring, men kommer seg ikke fremover. Speller med armer og bein, og hyler!

Gjennomsnittet for rulling er vel 6 - 7 mnd, så jeg ville ikke ha bekymret meg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...