Væren74 Skrevet 17. januar 2008 #1 Skrevet 17. januar 2008 Vi lurer på å legge ferien dit i sommer. Med en 3-åring. Noen som har erfaringer å dele : )
Aquarius*Løve & Lille Tvilling Skrevet 17. januar 2008 #2 Skrevet 17. januar 2008 Har vært på Malta, men det var uten barn da;-) Vi bodde på en plass som het Buggiba (eller noe i den retning?), og der var det veldig rolig. Det som var minus var at vi måtte ta buss til stranda. Noen av hotellene som lå ut mot havet hadde "egne" strandlinjer, som andre enn hotellets gjester måtte betale for å bruke. Var veldig fint der da, var også en liten tur til Gozo og den "blå lagune", koselig:-)
Sjokoladekaka Skrevet 17. januar 2008 #3 Skrevet 17. januar 2008 vi budde rett ved Valetta. På hotell med basseng. Det tok ca 3 kvarter til 1 time med buss til ei av strendene. desse bussane var bra og veldig rimelige og dei gjekk ofte; trur vi betalte ca 30 kroner for to voksne og to barn. Veldig fint på malta og også på Gozo og den blå lagune. Alle snakkar jo engelsk der (det andre offisielle språket på malta) Det gjorde ting veldig greit:) Slepp å knote:) Ungane likte seg veldig godt. barnevennlig plass å reise til. Butikkane minner meir om slik vi er vant til. Ikkje så typisk syden-butikkar.
Væren74 Skrevet 17. januar 2008 Forfatter #4 Skrevet 17. januar 2008 Tusen takk til dere som har svart. Kan jeg spørre når dere var der? Vi skal reise i juli og jeg er litt skeptisk til varmen...... Blir nok Gozo vi skal på bo på. Har fått tips om det er roligere og bedre sandstrender.
Stratos med 3 barn Skrevet 17. januar 2008 #5 Skrevet 17. januar 2008 Min bror har vært der og det var et suverent sted å dykke.... Alt jeg vet :/
lille_gull Skrevet 17. januar 2008 #6 Skrevet 17. januar 2008 Jeg var der på språkreise for 9 år siden (da jeg var 16). Var der tre uker (en uke i juni og to i juli...) Bodde i St.Julians. Det gikk busser "hele tiden", og siden øya er så liten tar det ikke lang tid å komme seg rundt! Var også på dagsturer til Gozo og Comino. Når det gjelder temperatur kan det bli ganske varmt! Da vi reiste hjem midt i juli var det 42 grader - og de VENTET en hetebølge.. Vi bodde i vertsfamilie, og ungene der fikk ikke være ute mellom 12 og 15, for da var sola sterkest. Som nevnt var jeg bare 16 år, og opptatt av andre ting enn hva jeg er nå så vet ikke hvordan det er å reise dit som småbarnsfamilie. Jeg tror iallefall jeg ville sjekka hvor EF og de andre språkreise-firmaene sender "ungene". Da kan du velge en annen plass på øya enn akkurat der hvor de er, for jeg vet av erfaring at det blir mye fyll,bråk og fanteri.. Ellers kunne jeg tenkt meg en tur tilbake jeg også!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå