Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Med babyen alså!?Øver dere på å krabbe eller sitte?Eller ligge de mye for seg selv? Snuppa ruller fra mage til rygg og rygg til mage. Klarer ikke å sitte selv enda.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mini er 7 mnd, og vi trener ikke på noe. Han ligger i utgangspunktet endel for seg selv, men nå for tiden er han helt ekstremt sutrete og vil helst være på fanget eller bæres på eller i det minste så må jeg sitte på gulvet mens han ligger og leker. Får helt fnatt av dette snart, hehe... Men, men går vel over, han har nettopp vært syk så han er litt unnskyldt.

Vi gjør jo på ting som kan lære han nye ferdigheter, men vil ikke kalle det for å trene. Jeg unngå å sette ham opp på gulvet fordi det ikke er bra for hoftene og ryggen å sette dem opp før de klarer det selv, men det hender jo at jeg setter ham opp likevel en gang i uken eller noe sånt, ikke ofte akkurat) bare for å se om han blir sittende eller ei, og nå blir han sittende, men legger seg fort ned på magen igjen selv, er ikke tålmodig nok til å sitte i ro uansett. Han setter seg nesten opp selv da og har sittet seg ned selv en gang (stod på kne og fikk rumpen over ene foten når hans skulle slippe seg ned pågulvet igjen og plutselig satt han der og så forvirret ut, hehe...). Ellers så tar jeg hånden hans og vinker når vi sier hade, vi synger klappe-søte hvor jeg klapper med hendene hans av og til, når han har heist seg opp på kne selv og prøver å reise seg helt opp hender det jeg hjelper ham litt osv, og ikke minst prøve rå lære ham hvordan han skal komme seg ned igjen selv uten å falle. Står han på allefire og gynger så viser jeg ham kanksje en gang eller to hvordan han kan forflytte armene og bena for å krabbe i stede for å legge seg ned på magen og åle/krype slik han pleier, men er ikke snakk om noen trening på noen måte da. :-)

Skrevet

de skal jo helst ikke sitte før de klarer å sette seg opp selv, så ingen vits i å øve på det. Det viktigste er at de får vært mye på gulvet slik at de har mulighet til å trene seg selv. Ligge på magen er viktig. Gutten min er 7.5 mnd og ganske tidlig ute da, for han krabber og setter seg opp på kne. Vi øver litt på å gå da, for han synes det er sååå gøy. Men jeg har alltid bare lagt han på magen på gulvet, så har han klart dette selv=)

Skrevet

Takk for svar! Det er jo veldig inviduelt hvor mye de klarer. Det kommer vel etter hvert. Snuppa er ikke riktig 7 mnd enda eller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...