Gå til innhold

Dette var ingen festlig natt!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillegutt har periodevis siden han var veldig liten slitt med stygg hoste og surkling i brystet. Har tatt opp dette flere ganger med legen, men sier han må ha 3 slike perioder på et år før det blir undersøkt nærmere. Han har ikke feber. Mistenker astma.

Inatt har han slitt veldig. Hostet masse og brekt seg, kommer opp slim. Han er skikkelig tungpusten, må taes opp for at han lettere skulle puste.Sov et par timer innimellom. I tillegg har storesøstera vært våken et par timer i natt uten at vi vet hvorfor. Så her har det ikke vært mye søvn på noen av oss.

Kvier meg for å ringe legen nå, for jeg har ikke så mye til overs for han, men han må jo få noe som kan hjelpe... (efedrin har vi prøvd og det hjelper ikke) Måtte bare få det ut...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er det dummeste jeg har hørt at han skal ha tre slike perioder før det blir undersøkt.

BYTT LEGE!!

Vi hadde litt av samme problem og vår lege prøvde astmamedisin på gutten siden det er eneste måten å finne ut av slik når de er så små.

Medisinen hadde ingen effekt, så da visste vi at det ikke var astma.

Heldigvis har det gått over nå.

Skrevet

Han er bare vikar for vår egentlige fastlege som er ute i svangerskapspermisjon. Derfor får vi ikke byttet, for vi vil gjerne beholde den egentlige legen. Dette har vært et stort problem hele veien, da han også har en del andre problemer pga KISS. Hele veien har vi ikke blitt trodd-MØKKALEGE!!!

Heldigvis kommer legen vår snart tilbake og håper at hun tar ting mer seriøst.

Skrevet

Han har hatt flere en 3 slike perioder hvor han har hostet masse, men ingenting blir gjort. Har vært på legevakten med han tidligere pga dette også... ARRGh

Skrevet

typisk, de tar jo ikke telefon på legekontoret heller...........

Skrevet

Dere har lov til å gå til annen lege hvis dere ikke liker vikaren for fastlegen. Bare si det som det er til de på legekontoret, at dere ikke føler dere trygg med han. og at han ikke tror dere. Bare fortsett å ring du. De har sikkert mange telefoner å besvare.

Skrevet

Det har jeg prøvd. Ringte legekontoret for en tid tilbake og fortalte at jeg ikke ønsket å gå til han, men fikk ikke bytte. Da ville jeg miste fastlegen min og dessverre så ho, at dette var slik systemet var. Merkelig spør du meg. Helse Norge?????????

Skrevet

Nå har vi fått time hos en annen lege (samme som vi var hos på legevakta) på legekontoret halv 3. Så får vi se hva som kommer ut av det. NÅ skal jeg ikke gi meg før det blir gjort noe seriøst.

Stakkar liten sliter med pusten og slimer og hoster veldig.

Skrevet

Stakkars liten...Kan jo være noe annet som "feiler" han, f.eks noe i

retning forkjølelsesvirus el. Er ikke lege jeg da, men håper dere får

mer hjelp nå. Lillegutten vår hadde noe lignende symptomer, og da ble påvist RS virus. Sikkert ikke dette din lille har, men synes de burde

ta slikt mer alvorlig ja. Tenk å være så tungpusten selv...

Skrevet

Røykte du under svangerskapet? Det gjorde jeg og er livredd nå for at gutten min skal få noe slikt. Men alt ser heldigvis bra ut...

Lykke til og håper dere får sjekket det opp!

Skrevet

Legen mente det var falsk krupp eller at han kunne ha RS-viruset latent i kroppen siden han var helt nyfødt. Fikk noen tabletter som han skulle få, slik at han ikke skulle være så tett til natten. Fikk han alikevel til å sende en henvisning ifht utredning av atsma... Får håpe natten blir bedre idag og at lillegutt får sove.

Skrevet

Stakkars lillegutt........det er ikke greit å bli syk i Norge!!!!!

Helse-Norge!!!!!

Skrevet

Heisann!

Slik har vi også hatt det med gutten vår på 9 mnd!Han sov lite,hadde masse slim i bryst å,hals og nese.Klarte ikke å puste skikkelig og spydde opp slim!vi måtte bære eller sitte med han og det var forferdelig slitsomt.

Det jeg gjorde var å gi han det jeg kunne av rhonox nesespray,saltvann til nesen,nesesuger og BISOLVON dråper!Skal si dette hjalp,brukte det i 10 dager og da var han helt god!

Bare et råd :)

Skrevet

Tusen takk for tipset. Skal prøve det hvis han ikke blir bedre i løpet av natten. Har gitt han tablettene han fikk mot falsk krupp, virker som han var noe bedre når han ble lagt. I tillegg har han fått saltvann i nesen og ligger hevet med hodeenden i et kjølig rom. Så nå krysser vi fingrene for en bedre natt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...