79`er snart 3barnsmamma Skrevet 17. januar 2008 #1 Skrevet 17. januar 2008 I dag skal jeg til ny vektestimering.... Og da må jeg bestemme meg om jeg vil settes i gang nå.....eller ta ks i neste uke. Grunnen til estimeringen er at jeg får store barn(4,6 og 5,3). Der siste fødsel endte med totalruptur grad 4. Har hele tiden sett for meg ks, pga frykt for å revne igjen. Men fikk vite at barnet i sist uke(uke 37) var ca. 3,7kg....og da vurderer jeg igangsetting istedenfor ks.....men er litt redd for å revne igjen selv om barnet ikke er over 5 kg. Kunne ønske jeg visste statistikken på sjansen for å revne etter en ruptur...kanskje noen her som vet? Hvor mye legger babyen på seg inne i magen på en uke..ca??? Så dersom jeg velger å settes igang....så blir jeg kanskje 3 barnsmamma i dag eller i morgen....hjep......Huff hva skal jeg velge......
hønemor-76 fødte 130707 Skrevet 17. januar 2008 #2 Skrevet 17. januar 2008 Hei hei... jeg revnet ganske mye med barn nr 2... sydde en time etterpå... Jenta var 4.5 kg så ganske stor.... Fikk nr 3 i juli i fjor og måtte ikke sy et sting!! Revnet ikke noe... han var 3820 gram da... Er nok ikke sikkert du revner denne gangen selvom du gjorde det sist.. det er min erfaring hvertfall..... masse lykke til..
79`er snart 3barnsmamma Skrevet 17. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 17. januar 2008 ok...tusen takk for svar. Kjenner ingen som har revnet så mye og har erfaring fra det....så det er betryggende å høre at en kan føde vaginalt etter en slik revning, og at det går bra..... Tror nok jeg går for vaginal fødsel dersom babyen ikke har vokst for mye siste uken. Er det ca 250 gr de legger på seg i uken de siste ukene(sånn ca??)...
Lille`mor & lillebøll Skrevet 17. januar 2008 #4 Skrevet 17. januar 2008 100 til 200 gr leste jeg nettop i boka mi her....
79`er snart 3barnsmamma Skrevet 17. januar 2008 Forfatter #5 Skrevet 17. januar 2008 Ok. Tusen takk for svar. Da blir d nok igansetting av fødsel i dag eller i morgen, dersom babyen er rundt 4 kg. Sitter her med litt skrekkblanda fryd...
Lille`mor & lillebøll Skrevet 17. januar 2008 #6 Skrevet 17. januar 2008 Spennende da:=) Lykkelykke til:=)Det går sikkert kjempe bra!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå