Gå til innhold

Zalo i øynene....Farlig???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillegutt har lekt med zalo ja....Tror ikke han har drikki noe av det, men det var zalo overalt også har han tydligvis gnidd detta i øya........

Prøvd å skylle så godt det lar seg gjøre, men så kom jeg på da.......

Er detta farlig? om han har drikki no så er vel det så lite, at da kun er snakk om smak..........men øynene da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Les på flasken.

Men tror ikke det er farlig. Skyld godt med vann. Er det farlig på noen måte skal det stå på flasken.

Skrevet

Skyll godt med MYE vann. Zalo kan være farlig hvis småbarns svelger det og bør alltid oppbevares slik at de ikke kan nå tak i det. Jeg vlle ringt å hørt med helestasjon/ legesenter. Men tror ikke er er farlig å få det på øynene i små mengder så lenge man får skyllt skikkelig ut. Zalo er heldigvis ikke etsende, men sterkt fettløselig..derfor bør de ikke få i seg zalo.

Skrevet

Står vel bare unngå kontakt med øynene, men det står det vel på det meste.........

Tusen takk for svar:)

Skrevet

Jeg hadde en lekekamerat da jeg var liten som fikk en såpeboble lagd av tykt Zalovann rett i øyet.

Det var veldig kritisk, gutten skreik som en gal av smerte , og faren skreik, og gutten var like ved å miste synet.

Hvis han ikke er det minste plaget, vil jeg tro at mengdene var så små at det er ufarlig - men er du VIRKELIG bekymret skal du ringe legekontoret -for jeg er ikke lege:-))

Skrevet

Legger til, når barn får vaskemiddler og andre kjemikalier, medesiner etc i seg, eller i øynene så skal ALLTID lege kontaktes for råd uansett. En svært god tommelfingerregel å holde seg til :-) Bedre føre var.

Skrevet

Jepp, det pleier å stå så han ikke får tak i det......Men nå hadde altså sambo satt den på benken.....

Tror nok ikke han har drukket det, smaker for vondt til det......Men at han hr gnidd det inn i øynene, er helt sikkert.......Har fått skylt det meste ut tror jeg og håper jeg!!!

Virker ikke som han har vondt nå iallefall, han er bare rød.........

Skrevet

Har du ringt lege? På legesenteret har de utstyr til å skylle grundig i tilfelle det er små rester igjen. Siden han er rød på øyet

Skrevet

Tusen takk for svar, godt å ha dere her:)

Jeg har ringt til giftinformasjonen, og det var ikke farlig...Ikke farlig å drikke og ikke farlig å få på øynene. Den eneste behandlingen var å skylle godt, var det de gjorde hos legen også.

Han er ikke rød lenger nå og ser mye bedre ut, ble han værre måtte lege kontaktes...

Uff, jeg som trodde jeg hadde sikra alt godt nok her i huset:(

Skrevet

Det er fort gjort uansett :-)

Mulig Zalo har blitt mindre "farlig" som så mye annet de siste åra. :-)

Skrevet

Ja, veldig fort gjort gitt....Men, det skal jo ikke skje fordet......

Trodde det var mer farlig jegog faktisk, men det var svært lite som kunne skje altså....Satser på at det da har blitt mindre farlig og at denne fruen har rett:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...