Anonym bruker Skrevet 17. januar 2008 #1 Skrevet 17. januar 2008 Først vil jeg bare forklare mitt svangerskap: (en liten syteliste) -har bekkenløsning som har blitt mye verre nå siste mnd. -klør meg til blods hver natt -sover ikke om natten, og kanskje jeg sover 4-5 timer om dagen. -Har halsbrann nesten konstant -har utrolig ang mye kynnere og mensmurringer som er ubehagelige. Jeg er nå 4 dager på overtid, og skal på føden i morgen for at de skal vurdere om de skal sette meg i gang pga av mine plager. hva tror dere.. blir jeg satt i gang? Var hos jordmor på mandag, og der var ingen åpning, men livmora var myk..
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2008 #2 Skrevet 17. januar 2008 glemte å skrive ned de irriterende kriblingene i beina (restless legs).
tarante - keisersnitt 29/1 Skrevet 17. januar 2008 #3 Skrevet 17. januar 2008 Må først si at jeg føler veldig med deg. Det er utrolig slitsomt og hardt nå på slutten. Jeg har også masse plager, akkurat sånn som de fleste andre også har. Det jeg synes var verst var å ikke få sove. Var på kontroll på sykehuset på mandag og var helt sikker på at de ville forstå hvor ille jeg hadde det og at jeg skulle bli satt i gang, men desverre fikk jeg de ikke med på laget mitt, men jeg fikk sovetabletter da. Og vet du hva, nå får jeg sove og jeg føler meg så fantastisk bra! Nå må det sies at jeg var i uke 35+6 da jeg var på kontroll og at de helst vil ha meg over uke 37 før de setter i gang. Derfor tror jeg sjansene dine for å bli satt i gang er mye større enn de var for meg. Gynekologen og jordmora jeg snakket med, sa at det var veldig viktig at man var godt moden før de ville sette igang, ellers var det så stor sannsynlighet for at det endte i akutt keisersnitt. Jeg skal krysse fingrene for deg og om du må vente lenger, så spør om å få noe å sove på... og ikke minst, hvis ikke du blir satt i gang nå, så er det maks 10 dager til du får se nurket ditt... Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2008 #4 Skrevet 17. januar 2008 takk for svar. Håper jeg blir satt igang. Noen andre som tror jeg har god nok grunn?
ohayoo Skrevet 17. januar 2008 #5 Skrevet 17. januar 2008 jordmor sendte meg på sykehuset i dag for vurdering i forhold til å bli satt i gang. Det ble jeg ikke, men jeg er jo helt frisk. Har litt bekkenløsningsplager, men ikke verre enn at jeg tåler det - man skal jo ha bekkenløsning for å greie å få ut babyen også. Men her er altså alt fint og legen mente at jeg er nok bare en av dem som har et lenger svangerskap, det var fortsatt mye fostervann og ungen rører fint på seg, men sannsynligheten for at han vil komme ut av seg selv i løpet av uka som kommer er veldig stor sa hun. (Begynner på uke 41 i morgen) Å bli satt i gang gjør visst mye vondere enn om vi får naturlige rier også, naturlige er mer effektive og de kunstige er ikke sikkert hjelper hvis ungen uansett ikke er klar for å komme ut. Snakket med moren min om det, og hun bekreftet vel mer eller mindre det legen sa, hun ble satt i gang to av tre ganger, og siste gangen når hun startet naturlig var den beste fødselen (det kan nok være fordi det var den minste ungen også??), men hun sa det var mer intense smerter når hun ble satt på kur.
Katrine♥ ~Over terminen~ Skrevet 18. januar 2008 #7 Skrevet 18. januar 2008 Var inne på ultralyd-undersøkelse her om dagen fordi det var mistanke om at snuppa var ganske stor.. (det var hun oxo!!) Er i uke 39.. Da hørte jeg om muligheten for å bli satt igang, har ganske mange plager+ at jeg syns jo at hun kan komme ut så hun ikke blir så altfor mye større.... Plagene mine er: - Klarer ikke å sove om natta, pga sprengende hender og føtter og finner ingen god stilling.. - Bekkenløsning og ryggsmerter. - Kvalme og halsbrann - Høyt blodtrykk (har hatt det hele svangerskapet, går på medisiner) - Kynnere og menssmerter - Klør masse (bare nå på slutten..) - Konstant sliten (vært det hele svangerskapet, står t.o.m. Slitehetssyndrom på sykemld mi...) ++++ Selv om jeg sliter med alt dette, ville de ikke sette meg igang.. Fikk beskjed at sjansene for en mye mer komplisert fødsel evt. akutt keisersnitt var mye større hvis man settes igang. Fødselen starter jo når livmora og alt er klart og "forberedt".. Så jeg må ihvertfall vente å se om noe skjer snart....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå