*En jente, en til i vente?* Skrevet 17. januar 2008 #1 Skrevet 17. januar 2008 Hei Nå begynner jeg å bli litt lei av å prøve.. Jeg har en fra før og hun er ikke planlagt. Altså jeg kan bli gravid, men nå gir jeg snart opp. Blir så oppgitt over alt som har med min kropp å gjøre. Har hatt mensen 3 ganger det siste året og min gyno sier at det ikke er noe galt, det samme sier min fastlege, men når jeg kun har det innimellom aldri fast osv må det jo være noe som ikke stemmer? Ingen blodprøver viser tegn på noe annet, alt ser og er helt bra.. Hva gjør man da? Har telt prøveperioder fra forventet ikm etter de mensene jeg har og en måned frem i tid fra de, men så får jeg jo aldri mens men regner pp fra det likevel for å ha noe å gå etter.. men dette er slitsomt.. tar eggløsningstester ofte og har ALDRI fått en test med et positivt resultat.. Hvordan gikk dere frem når dere fikk utredning, er det bare å gå til fastlegen? ( har byttet fastlege og håper HUN er litt lettere behjelpelig) Noen som har erfaringer med pcos? og eventuelt hva slags symptomer denne sykdommen har?
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 17. januar 2008 #2 Skrevet 17. januar 2008 Siden du har så skjeldent mensen, så vil jeg råde deg til å begynne å tempe. da vil du kunne se når eggløsning har vert. Dette er en veldig grei måte å se om du har eggløsning+ at du kan se om lutealfasen din er lang nok. Ellers kan en akupunktør være vert å prøve. Jeg har gått til en veldig flink dame. Pga henen har jeg en jente i dag, det var ikke håp om at jeg skulel få det da jeg har en diagnose som legene ikke kan hjelpe med. En akupunktør kan få deg til å få kortere sykluser osv... Virkelig vert å prøve. Eller du kan prøve en homøopat, det er flere som har effekt av dette også. Jeg vet hvor slitsom det er, å jeg synes synd på deg. prøvde 2 år med første, har prøvd 1 år med nr.2
*En jente, en til i vente?* Skrevet 17. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 17. januar 2008 Takk for svar.. Som du skjønner blir det også mange lange netter av dette.. I natt har jeg ikke sovet i det hele tatt .. Plager meg mye for tiden, akkurat nå har vi prøve pause fordi det er en slitsom måned, vi flytter og det skjer veldig mye.. Av disse lange sykklussene kjenner jeg av en eller annen merkelig grunn likevel søtsuget som kommer før mensen og jeg blir alltid hormonell en gang i måneden, men det kommer aldri noen tante.. ?? Å når jeg endelig får det varer den i halvannen dag. Altså blør veldig lite... Vet kroppen min tok seg sakte inn igjen etter forrige fødsel og jeg hadde mensen i 7 måneder i strekk, før det plutselig var slutt.. ? En vennine har pcos og jeg syntes mine symptomer lignet så veldig på hennes??
Dotten Skrevet 17. januar 2008 #4 Skrevet 17. januar 2008 Hei! Har du forhørt deg om Pergo? Det er en tablettkur som skal hjelpe til modning av egg, pluss at kroppen skal slippe disse "til rett" tid. Dårlig forklart, men vet det også kan være et lite puff i riktig retning. Er selv i 18. pp. Har prøvd akupunktur, men måtte slutte, da vi var så mye syke en periode, så jeg orket ikke. Har ikke somlet meg til å begynne igjen. Om jeg hadde fortsatt kunne det nok hjulpet. Kjenner til flere som har fått stabilisert syklusen sin og/eller blitt rask gravide. Man kan også prøve fotsoneterapi. Har ikke prøvd dette selv. Vi har også et barn fra før på 2 år, så vi vet vi kan bli gravide. Tror bare at noen ganger slår kroppen seg litt vrang jeg. Masse lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå