Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi er 4 mnd og legger seg 22.30...

Men har lest at de BØR legges mellom 19-20?

Jvordan får jeg endra leggetiden? Trappe nedover?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja, ta et kvarter, en halv time av gangen. Men hun er ennda så lita at du trenger ikke stresse.19-20 er beregna for litt eldre barn vil jeg tro. Men noen barn vil jo legge seg da så. Jeg har ei på snart 5 mnd. Og nå får jeg henne i seng til rundt ni, halv ti. Men noen ganger skeier vi litt ut. Men d er jo viktig å få de i seng så tidlig som 19-20 når d nærmer seg barnehagetid.

Skrevet

hos oss endra det seg bare etterhvert...plutselig la han seg kl 2130 , og nå begynner han allerede å bli trøtt 1930...han sover kl 2030 nå. 4 mnd idag...

tror det bare går seg til etterhvert jeg, men tror det er viktig med like rutiner hver kveld...

Skrevet

Hei.

De bør vel egentlig legge seg når de er trøtte - og gjerne FØR de blir overtrøtte...

Tror ikke nødvendigvis tiden er så viktig her, men de trenger mye søvn disse små da.

Snuppa vår er akkurat 6 måneder nå, og vi har fått innført rutiner på fra ca 1830 - Det høres nok tidlig ut....men hun er stuptrøtt og sovner nesten med en gang....Passer på og mate henne godtmed grøt/melk , samt bade og kose oss på badet...

Vi merker at hun begynner og sutre sent på ettermiddagen....vi drøyer det litt, men ikke slik at hun blir overtrøtt...Nå sover hun også bare 1 gang ca på dagtid.

Noen ganger våkner hun sent utpå kvelden. Noen ganger sovner hun bare igjen med smokk, ellers er hun sulten /ny bleie osv.

I det siste har detogså vært litt ang tenner.....

Da hjelper det med litt selskap og kos også da.......Ikke så lett og si hva som er riktig hver dag her i denne alderen....

Men ta det litt som det kommer - her er det jo egentlig ingen fasit svar.

Sover hun mange blunder på dagtid /ettermiddagen??

mvh Tina

Skrevet

Hos oss gikk det seg til av seg selv. Mini pleide å legge seg ca kl22 og før det sov han i stua hvis han ble trøtt. Pleide alltid å våkne igjen og var nesten alltid våken hvertfall fra ca 21 og til leggetid. Plutselig en dag, så sovnet han som vanlig på stua ca kl20, men bare fortsatte å sove uten å våkne som han pleide. Det samme skjedde dagen etter, så da begynte vi å legge han kl20 og det fungerte bra. Husker ikke helt hvor gammel han var når dette skjedde, men tror han var ca 3-4mnd.

Hvis det ikke går av seg selv, er vel det beste å legge litt og litt tidligere, men ville ikke stresset med det så lenge det fungerer sånn det er nå for dere. Men det er veldig deilig å få litt voksentid på kvelden etter barna har lagt seg:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...