Gå til innhold

vekt estimering på babyen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som kan fortelle meg hvem som utfører det, hvordan & når? :)

takk..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke rutine for alle at det foretas en vekt ekstimering av babyen. Hvis du er svært lav, dvs, under 1,54 eller har et barn som ligger i seteleie vil det i løpet av de tre siste ukene foretas en ultralyd på sykehuset for å vurdere størrelsen på barnet for å se om det er mulig å føde vaginalt.

Man kan også henvises for vektekstimering hvis man ligger langt over eller under skjemaet for symfysemål.

Er alt normalt foretas ikke en slik undersøkelse.

Skrevet

Etter min erfaring stemmer den vekt estimeringen dårlig...

Så ville evetuelt bed om estimering fra mer enn en lege...

De sjekka meg sist da jeg var 37 uker pga sv. forgiftning, for å se om babye fikk i seg nok næring.

De estimerte den til å være 2800g og liten rundt hode. Litt bekymrings fult sa de...

Men da babyen kom var hun akkurat som hun skulle, og helt gjennomsnittlig.. på 3500g og 35 rundt hodet, 50 lang.

700 g feil er jo litt da! Og hode omkretsen mente de var helt nederst på skjemaet, bare så vidt innen for normalen.. men viste seg å være helt normal!

Men som sagt så blir ikke dette sjakka dersom alt er som det skal da =)

Skrevet

...glemte å si at jeg ble satt i gang, så hun kom 2 dager etter at de sjekka...

Skrevet

jeg har diabetes 1 og de sjekket vekst gjennom hele svangerskapet mitt. hver 3 eller 4 uke. Da prinsen kom stemte det helt perfekt med det de hadde sakt. 3440 og 49 cm lang så han var helt perfekt.

grunnen til at de sjekker så ofte er at diabetikere kan få store barn og blir derfor satt i gang tidligere enn vanlig termindato.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...