Twintipp og himmelblå Skrevet 16. januar 2008 #1 Skrevet 16. januar 2008 Eksamen om ca. en uke. Gruer meg mazimus:S Hva er ditt beste studie tips??! Har eksamen i Juss, sosialantropologi og sosiologi om det hjelper noe. Tusen takk for svar.
tuppemor-75 Skrevet 16. januar 2008 #2 Skrevet 16. januar 2008 les godt på notatene dine, og lag deg deretter tankekart. slå opp i bøkene om det er noe du er usikker på, etter at du har lest i notatene, og fyll ut tankekartene. sjekk selvasgt tidligere eksamensopgpaver, slik at du ser eksempler på hva de kan spørre etter, samt hvordan de bygger opp oppgavene. og på eksamen. ha med en god skrivepenn og ei stor og deilig matpakke med god drikke!!! lykke til!!!
Gjest Skrevet 16. januar 2008 #3 Skrevet 16. januar 2008 Vi var heldige, vi hadde tilgang på alle tidligere oppgave og valgte å gå gjennom de for de siste 4 årene. Og den vi fikk var igrunn akkurat de spørsmålene, ett spm fra hver av de tidligere eksamenene, hihi... Utover det, jeg er veldig glad i les og noter, så lese notater. Kjedelig men det funker for meg. Forskjellig for alle.
Mrs Smutt & Smilende Skrevet 17. januar 2008 #5 Skrevet 17. januar 2008 I forkant laget jeg meg alltid en god del post - it lapper jeg hang på steder rundt omkring i huset. På de noterte jeg ned ting jeg hadde vanskeligheter med å huske. "Møtte" på en måte stoffet hele tiden, og ble minnet på det. De hang overalt: på baderomsspeilet og ved doen, hehe over kjøkkenbenken inni kjøleskapet på tranflasken osv Fikk spesielt god bruk for dette ved sosialpsykologien og bedømming- og beslutningspsykologien. Tenkte dermed kanskje at det kunne være et tips for deg også da:o) Ellers sørget jeg alltid for å ha på meg klær jeg var fornøyd med på eksamensdagen. Litt ekstra sminke og en superdigg matpakke. Fant ut at det ga en fin følelse at jeg ikke gikk rett fra senga,pysjen og/eller bøkene til eksamenslokalet, men hadde god tid i forkant av eksamen. Masse lykke til!!!!!!
1+1=2+1+x Skrevet 17. januar 2008 #6 Skrevet 17. januar 2008 Å ikke sitte for mye på DIB Skriver alltid sammendrag av alle bøkene jeg da... Det hjelper i alle fall meg. Men er vel litt seint å begynne med det nå kanskje. Lykke til
___ Skrevet 17. januar 2008 #7 Skrevet 17. januar 2008 Løs mange gammle eksamensoppgaver, noen også på tid og med bare godkjente hjelpemiddler,for å få en føling med hvor mye tid du har. Sørg for å ha god oversikt over hjelpemiddlene dine. Ligg unna DIB ol til etter eksamen. Sørg for å være uthvilt før eksamen, ikke les til langt på natt den siste kvelden. Lykke til
meg & to små vampyrer Skrevet 17. januar 2008 #8 Skrevet 17. januar 2008 Jeg pleide å: -lage gode notater der jeg koordinerte egne notater fra lesing med notater fra forelesning -lage tankekart for å huske hovedpunkt i de ulike emnene -løse tidligere oppgaver -diskutere oppgaver og tematikk med venninner på studiet:) Veldig hyggelig det og vi lurte ofte på ulike ting, så givende for alle. Hva slags studie er det du går? Siden du skal ha alle de fagene?
Himmel og hav Skrevet 17. januar 2008 #9 Skrevet 17. januar 2008 I tillegg til alt det smarte de andre har sagt: Sett en grense kvelden i forveien hvor du slutter å lese og gjør noe hyggelig. Det du ikke har lært til kl 21 kvelden før eksamen lærer du ikke ved å stresslese utover natta. Jeg har alltid gått på kino kvelden før en stor eksamen og det funker fint for meg. Ta med deg noe å spise som kan få opp blodsukkeret litt når det røyner på, men ikke sjokolade eller annet kliss, for da går du rett opp og rett ned igjen. Oppskjært frukt i en boks (mango, druer, banan, pære) og en tannpirker å spise med så du ikke blir klissete er genialt. Stol på deg selv! Om du har jobbet jevnt og trutt med stoffet så kan du nok mer enn du tror. Har du skulket unna så er det på tide å angre nå.. Lykke til!
Mille** Skrevet 17. januar 2008 #10 Skrevet 17. januar 2008 Løse oppgaver, gjerne sammen med andre du studerer med. Høre hverandre i oppgaver, diskutere. Studerte mye på den måten, syns jeg lærte mye mer enn å sitte hjemme å nilese selv. Lykke til! )
hurra og hei! Skrevet 17. januar 2008 #11 Skrevet 17. januar 2008 Her er mine tips: - Les og ta notater gjennom hele året...(litt sent nå sikkert:) - Begynn tidlig på dagen(gjerne) 0800, og ikke les utover kvelden og natta(avslutt før 1900) - Spis nok og sunt, og sov nok - Gå en tur hver dag - Vær sosial om kveldene - Repeter stoffet, skriv notater og lag tankekart - IKKE heng post-it over hele huset, det er bedre å lese når du leser og koble av ellers Jeg synes det er best å lese på bibliotek/lesesal, for da slipper man å finne på så mye annet. Hjemme er det mye annet som lokker...
Mrs Smutt & Smilende Skrevet 17. januar 2008 #12 Skrevet 17. januar 2008 Snicken! Det som funker for deg funker ikke nødvendigvis for andre og omvendt! Post-it var en veldig god ide for meg og det var noe jeg ikke kunne klart meg uten de siste dagene til innspurt. Folk er svært forskjellige der. F.eks var det ikke effektivt for meg å lese på lesesal!!?! Vi gir råd så velger hun, enkelt og greit hva?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå