Gå til innhold

skremt på legekontroll


Anbefalte innlegg

Skrevet

var hos legen i går og hun målte at sf målet mitt var for lite i forhold til det det var tidligere.

fikk beskjed om å komme tilbake om en uke for å måle på nytt.

syntes deter vanskelig å vente så lenge:(

sist uke var jeg på 3d ul og da skjekket han gjennomstrømning i navlesnor. den var ok. hvor stor sjans er det for at babyen ikke får nok næring?

noen som har opplevd det samme?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har vært borti det samme med begge mine... Fik beskjed om at de ville være under 2 kilo ved fødsel, men det stemte ikke... Digre var de ikke, men ikke under 2 kilo...

Skrevet

Jeg var hos jordmor og ble målt i går. Jeg kom litt under den normalstreken som er på skjemaet. Tidligere har jeg ligget på skjemaet. Det jeg fikk beskjed om da, var at babyen sannsynlig brukte veldig mye av sidene i magen min, samt at jeg antagelig var såpass stor innvendig i magen, slik at ikke magen nødvendigvis måtte vokse så mye som den skulle ha gjort etter normalen. Jordmor var ikke bekymret for dette i det hele tatt.

 

Så lenge gjennomstrømningen i navlesnoren er ok, og det samme med hjertelyden, så er det nok ikke noe galt for å si det sånn. Noen ganger ligger bare babyen litt rart......

 

Du kan jo sjekke med jordmor. Kanskje hun vet litt mer om dette enn legen din????

Skrevet

Det kan være forskjeller i målemetode også.. Husker et par ganger når jeg hadde vært til kontroll hos jm og ble sendt videre til hhv sykehuset/lege for å sjekke noe og da målte de sf kanskje en time etter jm og fikk +/- 2-3 cm på målene. Bra han er nøyaktig og vil følge opp dette, men det trenger ikke å være noe å bekymre seg over:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...