Gå til innhold

Noen tips til hva jeg kan gi min 2 åring å spise??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han har mageinfluensa....Spyr og har diare'.....

Han drikker mye blåbærsaft og cola....spiser salt potetgull og ritzkjeks.

Men er jo ikke mye næring og energi å hente fra det...prøvde å spørre legen men han var bare opptatt av at han drakk godt....

Lille guttn min forsvinner jo forran øynene på meg........er så tynn.....

Han er så tynn fra før av at han har jo ingen reserver å gå på jo.....

Nå har han vært sjuk siden fredag og nå er det jo snart torsdag.....

Hjelp meg noen vær så snill.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det viktig at gutten din får i seg masse væske. Kanskje du kan prøve og gir han grønnsak juice??

F.eks. lage gulrotjuice eller noe lignende så han får i seg noe næring.

Vet at hvis barn har diare så er det viktig at de får i seg mest mulig væske.

Skrevet

Hmmm... stakkars liten. Vet at omgangsyken som går nå varer veldig lenge, men om gutten din har blitt veldig tynn ville jeg nok kontakta legen..

Har du prøvd med loff???

Skrevet

Har prøvd alt.......snakka med lege nå i kveld men han sa bare at han måtte drikke masse...å det gjør han.....har laga grønsaksjuser til han men han er så kresen at han nekter å drikke......Loff har jeg også prøvd....han bare grøsser hvis jeg tilbyr han noe å spise....Har fått i han litt elias potetgull(noe legen anbefalte) men er jo ikke næring i det.....

Skrevet

Mariekjeks, boller, vaffler og sånne ting, kanskje knæsje å litt syltetøy?

Skrevet

Da snuppa vår var i den alderen hadde hun også en sånn omgansykeomgang. Hun var tynn som ei flis fra før, og vi var mega bekymret. Vi fikk beskjed om å kjøpe et næringspulver på apoteket, som man skulle blande ut i vann. Husker IKKE hva det heter, men det var en blå eske med noen poser oppi... Ga henne dette med tskje, eller blandet det i saft. Da hun fikk i seg dette ble hun gradvis bedre..

Håper noe kan hjelpe deg med navnet. (kom på at det kanskje kan hete: GEM) hmmm...???

Lykke til, og god bedring.

Skrevet

Det heter GEM ja, kan blandes i all drikke siden det ikke smaker noe særlig.

Anefaler eplemost/ juice blandet med farris også...det gir litt mineral/salt som man mister mye av og fruktsukker og eplets lett bindende egenskap på magen.

Skrevet

I utgangspunktet har jeg best erfaring med å droppe mat helti noen dager. Drikke cola og epplejuice og farris, men hvis det virkelig drar i langdrag bør du nok prate med legen igjen. Lykke til.

Skrevet

Takker dere alle for gode råd og svar:)Skal jage gubben på apoteket å kjøpe dette næringspulvret.......

Å dere er så utrolig snille folkens:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...