Gå til innhold

Noen tips til hva jeg kan gi min 2 åring å spise??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han har mageinfluensa....Spyr og har diare'.....

Han drikker mye blåbærsaft og cola....spiser salt potetgull og ritzkjeks.

Men er jo ikke mye næring og energi å hente fra det...prøvde å spørre legen men han var bare opptatt av at han drakk godt....

Lille guttn min forsvinner jo forran øynene på meg........er så tynn.....

Han er så tynn fra før av at han har jo ingen reserver å gå på jo.....

Nå har han vært sjuk siden fredag og nå er det jo snart torsdag.....

Hjelp meg noen vær så snill.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mener at jeg leste et sted at det var helt fint å gi melk/yoghurt om de ikke blir kvalme av det. Dette er det jo mye næring i så det kan du jo forsøke.

Hva med boller?

Ellers så er det jo viktigst at han drikker nok - pass på at mye av det han drikker er sukkerholdig (sukker=energi). Jeg hadde også ville funnet frem frukt: f.eks. bananer og druer. Ellers hadde jeg forsøkt å finne frem hva som helst bare han spiste.

Frustrerende med unger som ikke spiser når de er syke. Håper det går bedre etterhvert!

Skrevet

Ville prøvd å gi Biola, er veldig bra å gi!

Ville holdt meg unna blåbærsaft, druer, kiwi, appelsin og slikt, da dette gir lør mage..

Du trenger jo å gi noe som holder på maten. Da kan jeg foreslå Marie kjeks og annen kjeks, banan er veldig bra, ellers yoghurt, loff, og masse vann! Hvis han ikke drikker vann, så saft og/eller juice.

Masse lykke til med den lille, ikke kjekt å se de syk..

Skrevet

Heisann...Ville bare si at jeg har hørt,de gjelder hvertfall voksne som har magesyke, at man skal holde seg litt unna melkeprodukter...da disse er tung å fordøye for magen...samtidig vil jeg bare korrigere å si at blåbærsaft ikke gir løs mage men binder den. Derfor det brukes mot diare..:Viktig at saft ikke har kunstig men ordentlig sukker, da kunstig sukker virker avførende...Lege min sa til meg at jeg skulle prøve å ikke gi så mye vann, menn heller saft/juic for tørsten. Vann inneholder ingen næringstoffer og metter veldig, så da er det bedre å få i noen næringstoffer samtidig som det dekker væskebehovet...Jenta mi fikk eple juic eller blåbærsaft, blandet med vann og farris. Farris som jeg hadde ristet ut kullsyra i ...det er veldig bra for det inneholder mye elektrolytta, noe som man mister masse av når man har diare å spysyke...Sukker og salt er det viktigste å erstatte ve magesyke...Håpe du ikke ble veldig forvirret nu..

Hilsen sykepleier

Ps Biola er bra for ubalansert mave, men man trenger bare en munn full i døgne for å få tilstrekkelig effekt av den...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...