Gå til innhold

Hvor ofte bør far ha samvær når..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnet er 3 mnd? og bor veldig nærme oss. Ikke at jeg har noen garanti på om han kommer til å møte opp til avtalene vi evt. gjør da ( veldig flink til å bryte avtaler), men han har gått med på å skrive samværsavtale.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

minumum 1 dag i uka, men helst noen timer vær dag ;-)

Skrevet

hei! Jeg har en jente på 3 mnd selv, har akkurat startet med 3 timer 3 ganger i uken, så langt fungerer det greit for alle parter, så gjenstår det å se hhvor lenge bf "gidder" da!! :)

Skrevet

Ja, det var jo litt da...sikkert mer enn hva han går med på er jeg redd for:(

Tenkte på en dag i uka jeg, sånn i første omg. og at han kan ringe og avtale mer om han vil...ikke at jeg tror det skjer men.

Han har vanskelig for å holde avtaler, og etter at det ble slutt mellom oss tar det han ikke fem øre å bryte en med meg virker det som...

Skrevet

nei, er i samme situasjon som deg jeg da:p I ene øyeblikket ville han ikke ha noe samvær, i neste så skulle han ha minst 50/50, men nå har vi altså kommet frem til 3timer to ganger i uken, som sagt- så lenge han gidd!

Skrevet

om du greier og få igjenom noen timer 1 dag i uka så er det "flott".

da er samvær så ofte at det er lettere for babyen din og forholde seg til far. (far her fikk laaaaang preken om at det første året skulle det aldri gå mer en 1 uke mellom samværet pga tilknyttningen av fvk)

det er ikke lett og forholde seg til noen som ikke holder avtaller. men om avtallen er skriftlig så hjelper det kansje?

Skrevet

Nei, er nok ikke så sikker på om det hjelper å ha det skriftlig gitt. Men vi får se hva vi kommer frem til...

En dag er jo bedre enn ingen;)

Skrevet

Et lite tips fra en med like "ustabil" eks hva angår avtaler;

Begynn med en dag i uken og heller øk på. Vi har 2 dager og han har ikke vært her verken denne eller forrige uke. Ikke gitt beskjed heller. Har prøvd si at vi må gå ned til en dag i uken for er drita lei av å holde av 2 dager i uka for å se om han dukker opp. Men neida, da fikk han sett ungen sin for lite!!!! (blir veldig glad om noen forstår denne tankegangen og kan forklare meg den:0)

Begynner han bytte ofte så ikke godta bytting. Fått beskjed fra FVK om å si nei det til her da det utnyttes. Vær konsekvent fra første stund så tror jeg alle parter vinner på det.

Skrevet

jeg kan forklare hvorfor han mener han får sett småen forlite om dere går ned til 1 dag selv om han ikke dukker opp.

fordi da har han ikke murligheten. han vil ha murligheten til og se barnet sitt, for i retferdighetens navn er det jo like mye hans som ditt. (bortsett fra når det kommer til ansvar og slike sjedelige ting) om det passer han og dukke opp 20% av avtalte ganger så vil han jo se barnet 10 prosentpoeng mindre om dere halverer avtalt tid. og det vil han jo ikke.

ett fett for han om du sitter og venter. eller kansje det til og med føles litt godt for han at han vet hvor han har deg.

tror du jeg har rett? selv om jeg svarte på ca 1 min og klokka er halv to på natta

Skrevet

Hmm her har vi to dager i uka, fra kl tre på ettermiddagen til lille legger seg, det har fungert ganske bra foreløpig så kanskje det kunne være en ide? Synes to dager må være en minstegrense for barnet glemmer jo så fort og da er en dag alt for lite egentlig:)

Skrevet

Hehe, mulig du har rett:=)

Hva som berører seg inne hodet hans vet jeg ikke, og godt er det tror jeg;)

Sist han var her 2 ganger på en uke var i mai(jeg måtte sjekke for ble litt nysgjerrig), og som regel er han her en halv time hver fjortende dag. Tror nok bildet utav er vel så viktig som muligheten til å komme hit. Forøvrig kan han jo komme når han vil, men disse dagene er fast....rettelse; skulle være fast.

Skrevet

Hei!

Slenger meg på her jeg, jenten min er 3måneder, og frem til nå har samværet med pappaen vært mye av og på- veldig ustabilt med andre ord.

Vi har kommet frem til den ordningen at han skal ha henne 2 dager i uken. For å variere litt så han får hatt henne både formiddag og ettermiddag så har vi en uke tidlig og en uke sent om du skjønner?

Altså:

Partallsuker: torsdag og søndag 11-15

Oddetallsuker: torsdag og søndag 14-18.

Grunnen til at vi har gjort det slik er fordi han går på skole, og jobber, så er greit for han å ikke være opptatt hver torsdag og søndag ettermiddag/formiddag. Passer meg utmerket også, da jeg kan få en cafe tur en formiddag uten vogn, og trene en ettermiddag uken etter:)

Vi har hvertfall tenkt å prøve å ha det slik frem til mars, så ser vi hvordan barnets behov, mitt behov og hans behov endres, så prøver vi å tilpasse oss. Foreløbig fungerer det utmerket, men må inrømme at jeg egentlig går å venter på den dagen han ikke dukker opp:s

Håper det var til litt hjelp:)

Skrevet

nå er det to mdn siden vi gikk fra hverandre, da var hun 3,5 mnd, han her hele tiden hatt henne 1 døgn hver helg, pluss at han ser henne så ofte han vil her hjemme. det fungerer bra for oss..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...