Gå til innhold

princessEleanor - linnea alba?

Anbefalte innlegg

Skrevet

kan eg spørre deg med den linnea alba hernien: korleis kjentes det? kva såg du og kva kjente du? jenta mi har "delte" magemusklar fra brystkasse og heilt ned, ca 2 fingerbredder mellom + liten navlebrokk. er dette som din hadde? mi jente er 6 år.

Eg spurte under navlebrokk, men den blei litt gøymt der:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så d først nå, litt blind ja..he he :)

Hun har helt fra hun var født hatt en liten, utstående "klump" ca en cm ovenfor navlen. Er mykt å ta på, lett å trykke inn, men forsvinner ikke når vi trykker på den...

Legen måtte konferere m kirurg på barneklinikken, for d var visst ikke vanlig at barn har dette...voksne som fikk Linnea Alba Hernie ble operert m en gang...

Vi fikk beskjed om å følge m, dersom brokket ble hardt og ikke gikk an å trykke inn, og samtidig veldig smertefullt måtte vi ta kontakt m legevakt m en gang...da måtte hun opereres straks...

Men d var visst ikke farlig..

Hun har ikke noen "delte" magemuskler, kun det lille brokken som står ut...men det er nesten ikke synlig lenger, var mye mer synlig når hun var mindre og tynnere...

Skrevet

Takk:) Det høyres ut som slik mi har; den klumpen. eg trudde det var navlebrokk, men det er altså litt anleis?

Her er det ingen som har gidda å sett på det ein gang, og mi er 6 år! Ingen har sagt til meg at eg må passe på, sjølv om eg gjer det då.

Det med delte magemusklar kjenner eg berre når ho strammar musklane, ikkje ellers. Altså; når ho tar litt sit ups. Eg ber ho løfte hodet når ho ligg på ryggen. Dei er sånn som ein kan få når ein er gravid, eg hadde det då eg var gravid med ho. Men det gjekk jo tilbake av seg sjølv. ho er født med det, og det har ikkje forandra seg.

Skrevet

Må berre dytte litt:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...