Gå til innhold

flaske/tutkopp vs. glass/kopp...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er alle innom tutkopp når barna skal drikke eller er det noen som i hele tatt bare begynner rett på glass?? Vi gjorde det da snuppa var ultrainteressert i glass og hun drikker nå vann fra glass/kopp uten å søle(5,5 mnd). Men jeg ser for meg at det her blir veldig mye søl nå når hun etterhvert skal gjøre alt alene. Den kommer jo den alderen. Men er jo litt dumt å venne til tutkopp kanskje når hun allerede har lært å drikke av vanlig kopp... Noen andre som ikke har brukt tutkopp eller hva mener dere om dette egentlig..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De er vel en god del eldre før de lærer seg å "håndtere" et glass? Hvis du lar henne drikke selv av en tutkopp når hun spiser, også kan hun drikke av vanlig glass når hun får hjelp fra dere? Da lærer hun seg å håndtere kopp/glass selv og fortsetter med å kunne drikke fra vanlig kopp i tillegg..

Skrevet

Snuppa drikker av glass her også og det fungerer bra, men når tiden "meg klare selv" kommer så ser jeg for meg at tutkopp nok blir mest praktisk:-)

Skrevet

Jenta vår gikk fra tåteflaske til vanlig kopp ved 5 mnd.alder da det viste seg at ho fikk i seg mer vann på denne måten. Satser på å fortsette slik, men vi får se, hun er straks 9 mnd, og det går foreløpig fint, vi får fortsatt "lov" til å hjelpe å holde koppen.

Skrevet

Min nekter å drikke av tutekopp, så vi prøver oss med glass.. Blir mye søl , men hun liker det kjempegodt og vil gjærne drikke av mormors halvlitersglass :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...