M-N & sassy-susie Skrevet 16. januar 2008 #1 Skrevet 16. januar 2008 Skal rive ei brygge, altså helt nede ved havet, å bygge den opp i mer moderne herskapelig stil.. blir en tomannsbolig med 2 deler på 2 etg på 180 kvm hver, pluss dobbelgarasje utenom, å kjeller på 360 kvm, med ulike boder... Har sendt over grovtegning til arkitekt, slik at hvert rom får eksakt kvm, å at fasaden blir skikkelig tegnet.. vi har bare hatt brainstorm.. h.etage blir, hall, bad/toalett, vaskerom, stue, kjøkken, 2 boder å 1 soverom og garderobe. loft blir 2 soverom, stort bad med boblebad å loftstue.. Å alle skap å seng blir innebygd i veggene da det er skråtak å vi ønsker å utnytte plassen maximalt.. på loftstua skal vi ha slikt vindu som det her i 2 etg. http://systemhus.no/templates/Building____458.aspx å i h.etagen blir samme vindu, bare uten den halvmånen. Får åsså ark på hver soverom på loftet, der blir det vindu fra gulv å opp.. For å utnytte utsikten vi har utover havet mot senja å gisundbrua.. Ellers har eg bestemt at eg vil ha ett lite akvarium innebygd på en mellomvegg mellom kjøkken å stue.. Å alle forslag mottaes med takk
M-N & sassy-susie Skrevet 16. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 16. januar 2008 d skal eg gjøre no når vi å mamma å dem som skal ha del 2 e enig om fasaden, så e det bare å bynne å planlegge innvendig :-)
___ Skrevet 16. januar 2008 #5 Skrevet 16. januar 2008 Bruk litt ekstra penger og planlegging på å gjøre huset sikkert i firhold til ekstremvær. I årene som kommer må vi forvente mer kraftig vind, mer flomm, øyere vandstand og oftere springflo enn det som er vanlig nå.Legg stor vekt på drenering og eventuelt grøfting og fall på tomten. Hvis dere skal ha store vindusflater mot sjøen så vær sikker på at glasset tåler de påkjenningene fra vind og eventuelt bølger som de kan bli utsatt for ved orkan ol. Ellers: Sats på vannbåren varme. Det gjør at dere vil være mer fleksible til å velge oppvarmingsalternativ i fremtiden. Personlig liker jeg ikke så godt innebygde løsninger som skap, senger eller akvariet. Det vil da kreve en stor ombyggning hvis dere blir lei. (Forstår imidlertid godt argumentet om å utnytte plassen) Jeg har vanskelig for å se for meg den typen hus dere har valgt stående nede på en brygge, men om dere liker det og får tillatelse til å sette det opp så er det jo deres smak som bestemmer det. Lykke til med husbyggingen.
M-N & sassy-susie Skrevet 16. januar 2008 Forfatter #6 Skrevet 16. januar 2008 nej vi skal ikkje ha aurorahuset der!!! hehehe... vi skal bare bruke vinduene til aurora... byrgga blir bygd opp i gammel stil, slik som før, mens vinduene på loft får herskapelig stil.... ja, alt ang vær å beliggenhet blir tatt hensyn til.. mamma å stefadern skal bo i ene delen, å det e mest stefadern som styre med tomta, da han skal drive med litt fiskeinæring i kjelleren på huset, å ha flytebygge å naust ved siden av... sambo like heller ikkje akvarium.. så må sikkert sloss me han for å få det godkjent.. men eg har før bodd en plass der eg hadde skråtak å ale skuffer å skap på bad var inni veggen, å samme på ene veggen på kjøkken.. utrulig praktisk.. å vil nok ikkje gå mer lei av det enn det man vil av anna kjøkkeninnredning... Maling fikse det meste
___ Skrevet 16. januar 2008 #7 Skrevet 16. januar 2008 Det var godt å høre at jeg hadde misforstått det med hustypen. Nå høres det veldig mye finere ut ;-). Vi har innebygde skap under skråtak selv foresten. Det er praktisk, bare ikke så fleksibelt. En annen ting er foresten at jeg ville prioritert å ha et bitte lite krupinn/kontor/hobbyrom/skrivestue som var bare mit, fremfor stort soverum eller stor stue. Jeg ville også ønsket meg et soverum, gjerne lite, mer enn det er personer i fammilien. Det gjør det mye enklere og hyggeligere å få besøk og er deilig i perioder der man trenger ekstra søvn som ved nattevåk, snorking eller sykdom.
M-N & sassy-susie Skrevet 16. januar 2008 Forfatter #8 Skrevet 16. januar 2008 det ene rommer blir på 15 kvm.. så det blir stort.. tenkte å lage ett lite garderoberom.. som senere kan gjøre om til ett lite soverom ved behov... har 3 rom nå, etter tegninger.. så får vi se... loftet opp skal eg lage ett lite kontorhjørne....med stor pult å god belysning :-) Ja om vi har senga ini vegg på vårt rom e heller tvilsomt, men snuppa skal få det bestemor har det, å det va definitivt prinsesseseng.. favoritten! så snuppa skal åsså få det.. å masse innebygde hyller i vegg på hennes srom, å gjesterom nede... takk for tips
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå