Anonym bruker Skrevet 16. januar 2008 #1 Skrevet 16. januar 2008 Trenger litt hjelp her.. Er av den litt sjalu typen skal jeg innromme (med grunn, han har vaert utro foer men det er leeenge siden, med en gang vi ble sammen og ting var ustabilt), men lurer paa om jeg har rett til aa vaere litt forbanna naa?? Forloveden min og jeg proever aa faa barn og alt er veldig bra om dagen. Saa faar jeg vite at han har vaert ute med en kompis mens jeg var bortreist. Han ble observert dansende med en jente i flere timer, spandert drinker etc. Vet at det ikke skjedde noe mer for han delte taxi hjem med en venninne av meg. Jeg ble forbanna, han mener det er helt uskyldig.. Trenger noen svar fra noen som er objektive jeg tror jeg - saa hva synes dere?
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2008 #2 Skrevet 16. januar 2008 Dette kan jo være helt uskyldig, men jeg hadde nok villet delt min bekymring med ham, konfrontert ham med dette før jeg laget noen stor scene. Har han vert utro før bør han kanskje være litt forsiktig med hva han driver på med, synest jeg. Så nei jeg synest ikke du overdriver, litt forbanna har du lov å være. Dette har jo med lojalitet og tiltro å gjøre, er ikke sikkert du synest det er så greit at han går ut alene heretter og det MÅ og BØR han forstå!!! Vær sinna å lei deg du, la han få vite hva du synest og gi han en sjangs til å forklare seg.
Sharlis Skrevet 16. januar 2008 #3 Skrevet 16. januar 2008 Spør han om hvordan hadde han likt om du hadde gjort det samme? Hadde han likt at du danset med samme fyr i flere timer og spandert på drinker osv osv osv.. Jeg hadde absolutt ikke likt det ,og jeg hadde blitt forbannet.
Siivi Skrevet 16. januar 2008 #4 Skrevet 16. januar 2008 Sorry for å spørre...men denne venninnen din,d kan vel isje ver den samme jenta han dansa me vel? Eg vett koss du føle d,eg og e veldi sjalu av meg...og eg hadde isje tolerert at han spanderte drinker på ei annen jente. Danse går liksom greit,men isje spander drinker,og sitt å snakk me hu ittepå!!
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2008 #5 Skrevet 16. januar 2008 Nei, det er ikke venninnen min han danset med, det vet jeg : ) Jeg er jo forbannet som bare det og vet utmerket godt at han IKKE hadde likt det hvis jeg gjorde det samme. Men hva gjoer jeg naa liksom? Vil jo ikke gjoere det slutt pga dette, men samtidig foeler jeg jo at det boer faa noen konsekvenser, ikke bare riste paa skuldrene og gaa videre som om ingenting hadde skjedd liksom..
Sharlis Skrevet 16. januar 2008 #6 Skrevet 16. januar 2008 Kanskje han ikke har "løpt" ifra seg enda? Jeg ville kanskje dratt ut og gjort akkurat det samme som han gjorde..men bare at jeg hadde gjort det så han så det.. Eller kanskje jeg ville skremt han litt å stilt spørsmål til forholdet osv? Jeg vet ikke..prøver å tenke meg til det..men samboern min og jeg vi har allerede snakke om slike ting,så han hadde nokk ikke turt å gjort det.. Fordi han vet hvor forbannet jeg blir,og jeg er veldig konsekvent om han er klar over en ting å alikavell gjør det. Det er jo helt idiotisk at typen din skal gjøre det selv om han selv ikke hadde likt det om du gjorde det.. Med det så sier jo han at det han gjorde var galt og "ulovlig". Eller hva mener du?
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2008 #7 Skrevet 16. januar 2008 Legg an på en type rett for øynene på ham! Gjør ham kjempesjalu, så kan han kjenne hvordan det er!
Sharlis Skrevet 16. januar 2008 #8 Skrevet 16. januar 2008 Fortell hvordan det går da:) Klem og lykke til
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2008 #9 Skrevet 17. januar 2008 Tusen takk for alle svar! Er jo enig i at han nesten innrommer at det var "ulovlig" siden han ikke ville likt det selv... Tror jeg skal proeve begge tipsene deres jeg, stille litt sporsmaal ved forholdet OG ta igjen litt med samme mynt! Har og lyst til aa si at jeg ikke er noe komfortabel med at han gaar ut med gutta naar jeg er utenbys hvis det er saann han oppforer seg da (jeg er mye bortreist med jobben). Takk igjen, fint med noen objektive synspunkt!!
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2008 #10 Skrevet 18. januar 2008 Eller du kan fortelle han at du føler deg disrespecta og at det er leit og at du håper han vil tenke på det en annen gang og spørre hvordan han ville følt seg hvis hans kompiser kunne fortelle at du danset og flørtet med andre når han ikke var der. sinne og demonstrasjoner gjør gjerne saken bare verre.
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2008 #11 Skrevet 18. januar 2008 dette er jo et forhold du selv velger å være i selv. enten får du leve med misstankene dine og la han være eller så får du flytte
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2008 #12 Skrevet 18. januar 2008 Nei. Jeg hadde klikka. Han kan gå ut på byen med gutta, men å spandere drink, danse timesvis.. Spikern i kista!
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2008 #13 Skrevet 18. januar 2008 Seriøst?? Dette er å overreagere! Har man et solid forhold nok til å få en unge, så tåler man vel også at den andre får lov å flørte litt. Det er jo viktig å vite at man enda er atraktiv, og det er godt for egoet. Både for mannen og dama i forholdet! Han har jo ikke gjort noe galt, eller blitt med henne hjem! Også forslaget om å stå forran typen for å gjøre han sjalu?? Hvor gamle er dere egentlig?? For det gjør vel forholdet ti ganger bedre vel?? Uff og uff sier bare jeg! Håper det ikke er unger involvert i dette som for meg virker som et heller ustødig forhold!
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2008 #14 Skrevet 22. januar 2008 enig med NN 15.41. dette er å overreagere. holder man på sånn i et forhold ender det opp med kun tanker om sjalusi,utroskap osv.som igjen ødelegger forholdet totalt til slutt. hadde han virkelig gjort noe ille, som å tafse, eller kline med dama,eller at det hadde vært ei x-dame,skulle jeg skjønt det.men han hadde det bare moro.enhver person ville blitt smigret over litt uskyldig oppmerksomhet. greit man føler det kansje litt ubehagelig, men du ville sikkert også likt litt uskyldig moro og å bli kjent med nye folk?
Sharlis Skrevet 22. januar 2008 #15 Skrevet 22. januar 2008 kjære anonyme: Det er greit at dere synes det skal være litt flørting,og det er sant,..men det finnes en grensen..og jeg hadde ikke tillat at kjæresten min hadde gjort det typen til Hi gjorde. Spandere drinker på ei dame,danse i flere timer...hva er det for noe da??? Kan da heller bruke pengene på noe fint til å smigre damen som han er sammens med. Jeg hadde blitt forbannet om min samboer hadde gjort det, og det hadde samboern min også blitt om jeg hadde gjort det. Alle har sine grenser i et forhold...og om dere ikke hadde likt at typen hadde gjort blabla...så er det normale at dere heller ikke gjør det mot han. Dere kan ikke dømme for om noen reagerer med å bli lei seg,sint osv..det vil jo si at det er forbi demmers grense. Flott for dere som ikke synes dette er noe å reagere over..men alle er ikke like vettu:) Og en annen ting er jo at noen mennesker trenger kanskje å kjenne på selv hvordan det er å blitt gjort slik mot,for å greie å forstå det helt. Det er til pass for han.. Greit at det kanskje ikke er så modent,men det er ikke så modent av han å holde på slik,når han vet godt at han selv ikke hadde godtatt om hun gjorde det.
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2008 #16 Skrevet 23. januar 2008 HI igjen her... vil bare si at jeg setter pris paa kommentarene, men jeg er ikke enig med de litt lenger opp som sier at forholdet er ustabilt etc bare fordi jeg ble lei meg over at han flortet og danset! Han er enig i at han ville blitt lei seg om jeg gjorde det samme og det er ikke snakk om at vi naa har en konkurranse om hvem som kan gjoere den andre mer sjalu eller noe! Jeg valgte, istedenfor aa ta igjen med samme mynt, aa be han se for seg at jeg gjorde det samme som han hadde gjort. Han innrommet at han ville blitt lei seg og beklaget det han hadde gjort. Jeg sa og at jeg ikke vil ha denne usikkerheten rundt oss naa som vil vil ha barn og at vi maa ta mer hensyn til hverandre selv om vi begge selvsagt kan ha det morsomt ute med venner. Vi er enige om aa tenke mer paa hverandre, jeg fikk ut sinne og frustrasjon, han ble minnet paa at han ikke ville likt det om jeg gjorde det samme. Vi er venner og alt ser bra ut : )
Brummeline3barnsmor Skrevet 23. januar 2008 #17 Skrevet 23. januar 2008 Syns du overreagerer. Det må være greit å se på menyen så lenge man spiser hjemme. Typen får lov å flørte så lenge det ikke blir noe intim kontakt.
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2008 #18 Skrevet 23. januar 2008 Kort og godt svar på overskriften av innlegget ditt...JA, DET GJØR DU! Ferdig med den saken....
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 23. januar 2008 #19 Skrevet 23. januar 2008 hmm.. må faktisk si meg enig med Sharlis på denne.. Sorry Sharlis:) Har et godt og stabilt forhold med min kjære, men hadde ikke skjønt poenget med å spandere drinker på andre damer hele kvelden.. Danse? ja, ok, det må vel alle få gjøre, og som regel er flørting uskyldig.. men om andre har lagt merke til Hi sin type dansende med ukjent hele kvelden, så må det jo ha vært noe de reagerte på? litt vel tett osv ? Men for all del, såklart man kan ha det gøy på byen! Tror grensen her går litt på hva men selv syns er riktig..Hvis man selv syns det er greit å oppføre seg sånn, har man ingenting å reagere på-- men tydeligvis reagerer Hi på hans oppførsel, og da har han trådd over grensen.. Han burde kjenne og respektere dama si mere enn som så.. For å oppsummere.. Hi: syns ikke du overreagerer.. med mindre du selv pleier å oppføre deg sånn.. man bør ha klare grenser i et forhold BEGGE veier.. så slipper man å overreagere og bli usikker. Jeg synes ikke det virker som dere har et trygt forhold Hi.. du virker for usikker,, Sorry..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå